برخی از دوستان معتقدند مردم تنها مایل به دیدن ژانرطنز هستند اما یادآوری خط بطلانی بر روی تفکرات بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تلویزیون  باشگاه خبرنگاران عوامل سریال "یادآوری" در نشستی که عصر دیروز در موسسه سروش برگزار شد حضور یافتند و در خصوص ساخت اولین مجموعه تلویزیونی شبکه آی فیلم به گفتگو پرداختند. در این نشست که حجت قاسم‌زاده اصل، کارگردان، رویا غفاری نویسنده، علی زالی تهیه کننده، فرهاد قائمیان، متین ستوده، روزبه حصاری بازیگران این مجموعه حضور داشتند.
 در ابتدا "علی زالی" تهیه‌کننده درخصوص تولید این اثر گفت: شبکه‌ آی فیلم که شبکه‌ای برون مرزی است که مدتی به باز‌پخش آثار متفاوتی که در سال‌های گذشته از دیگر شبکه‌ها به نمایش گذاشته می‌پردازند اما 2 سالی است که تصمیم به تولید سریال کرده است.   
 
وی افزود: برای تولید مجموعه "یادآوری" قریب به یک سال و اندی است که مشغول تولید بودیم و بعد از صحبت‌های اولیه با قاسم‌زاده دست به تولید زدیم و خوشبختانه روی کلیه موضوعات اصلی چون انتخاب بازیگران، لوکیشن و.. .   
به تفاهم رسیدیم که خوشبختانه تا به امروز بازخوردهای خوبی نسبت به فیلم از سوی مخاطبان مواجه شدیم که اینها باعث شده که نسبت به تولید خوبمان مطمئن شویم.   
 
زالی ادامه داد: این سریال به حدی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته که حتی نسبت به خرید دستگاه پخش اقدام کردند این مجموعه تا به امروز مورد پسند تمامی سنین بوده است.

تهیه‌کننده‌ "یادآوری" در خصوص موفقیت این پروژه اظهار داشت: موفقیت هر پروژه ای ثمره تلاش همه دوستان وعوامل کار است و هر کس به اندازه توان خود برای خوب شدن اثر تلاش کرد و معتقدم ما حاصل کیفیت این فیلم تلاش و زیبایی شناسی کارگردان بوده که توانسته مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.   
 
وی در مورد پخش‌های متعدد مجموعه در شبکه‌ آی فیلم افزود: تکرار سه باره این مجموعه در شبکه  آی فیلم باعث شد تا مخاطبان درخصوص زمان پخش آن هیچ گونه شکایتی نداشته باشند.
 
وی ادامه داد: ساخت این مجموعه دست آوردهای بسیار خوبی برایمان داشت و ثابت کرد که تنها ژانر طنز مورد توجه مخاطبان نیست و اگر اثری را خوب و با کیفیت تولید کنیم مخاطبان را پای تلویزیون خواهد نشاند.  

این اثر خط بطلانی بر روی گفته برخی از دوستان بود که معتقدند مردم مایل به دیدن ژانر طنز درتلویزیون هستند.   
 
در ادامه حجت قاسم زاده اصل در مورد این مجموعه تصریح کرد: تولید مجموعه"یاد آوری" کاری بس دشوار بود تا حدی که من تا قسمتهای 11 این فیلم با دلهره به تماشای اثر می پرداختم ما برای تولید این اثر به سختی کار کردیم و تمام ریسک پذیری‌ها را پذیرفتیم.   
 
وی افزود: در این مجموعه بازیگران حتی افرادی که نقشهای بسیار کوتاهی در این مجموعه داشتند به خوبی از عهده آن بر آمدند که از تمامی آنها کمال تشکر را دارم و امروز که بازخوردهای بسیار خوبی را از مخاطبان دریافت می کنم.   
 
مطمئن می‌شوم که مسیر را اشتباه نیامدم وتمام تلاشهایمان به خوبی به ثمر رسیده است.
 
وی در خصوص غصه پر غم این اثر عنوان کرد: ما به خوبی می دانستیم که این سریال قصه‌ای پر غصه است و انتقادهای بسیاری نسبت به صحنه اعدام علی به ما شد اما نمی‌توانستیم به مخاطبانمان توضیحی بدهیم چون قصه لو می رفت و تمام زحمات ما بی‌نتیجه می ماند امام امروز که 38 قسمت از آن می‌گذرد مخاطب به خوبی این نکته را درک کرده که موضوع اصلی فیلم قصاص نبوده و من این فیلم را درسه بخش اشتباه، انتقام و بخشایش معنا می کنم.   
 
رویا غفاری نویسنده" یادآوری" درخصوص شکل‌گیری فیلمنامه بیان کرد: نوشتن فیلمنامه "یادآوری" 22 ماه متوالی به طول انجامید و من در این زمینه بسیار،‌بسیار تحقیق کردم و انواع فیلمهایی که با موضوعیت دنیای مرگ بود دیدم و مطالعه کردم و البته باید بگویم که در حدی از ماجراهای به تصویر کشیده مربوط به تخیلاتم نیز بوده است.  

وی ادامه داد: برخی از دوستان معتقدند که دیالوگها فیلسوفانه بوده اما به نظر من تمامی گفتگو‌ها عصاره وجودیشان بود که به زبان آوردند.   
 
غفاری در خصوص چند داستانی بودن این اثر تصریح کرد:مجموعه"یادآوری" از 5 داستان متفاوت تشکیل شده که در نهایت همه آنها به هم مربوط می شوند و بستن و به اتمام رساندن تک تک این داستانها کار بسیار دشواری بود چون مخاطب با دیدن این داستانها با آن درگیر شده و برای رسیدن به یک پایان، باید به آرامش برسد و این نوع کار علاوه بر سختی، شیرینی خاص خود را دارد و برای بینندگان هم جذاب و پر کشش خواهد بود.  

غفاری در ادامه در خصوص این سوال که آیا همسرتان هم در نوشتن فیلمنامه به شما کمک کرده است یا خیر اظهار کرد: قاسم زاده به هیچ وجه در نوشتن این اثر به من کمک نکرد.   
 
حتی در بخش‌هایی از او خواستم تا در نوشتن یاریم کند اما وی به هیچ عنوان راضی به نوشتن نکرد و تا حتی زمانی که فیلمنامه به اتمام نرسید شروع به خواندن آن نکرد.

"متین‌ ستو‌ده" بازیگر نقش "شیو‌ا" در خصوص ایفای نقشش در این مجموعه تلویزیونی گفت: این مجموعه اولین و بلندترین کاری بوده که تا امروز انجام دادم و خیلی خوشحالم که در این اثر حضور داشتم.  
 
وی افزود: "نقش‌ شیو‌ا" در این اثر بسیار دشوار بود چون در کنار اینکه دختری مر‌فح بود اما زجر‌های بسیاری را در طول زندگیش کشیده بود و انتقال این سختی‌ها و دشواری‌ها به مخاطب بسیار سخت بود، شیوا شخصیتی مستقل بود و این استقلال  باعث می‌شد تا بتواند با مشکلات زندگیش کنار بیاید.  
 
ستوده ادامه داد: اگر شخصیت "شیدا" در این مجموعه محکم و استوار نبود به طور حتم زیر بار مشکلات رخ داده در زندگیش له می‌شد و من سعی کردم این استحکام را برای مخاطبان به تصویر بکشیم تا قابل فهم برای آنها باشد. 

وی افزود: ایفای این نقش به دلیل دور بودن شخصیت به خودم بسیار دشوار بود اما امروز خوشحالم که کمک‌های کارگردان و‌تلاش خودم به ثمر نشسته است. 

روزبه حصاری در ادامه در خصوص انتخا‌بش برای نقش علی گفت: طی فراخوانی که قاسم‌زاده اصل برای نقش علی داده بود برای تست رفتم و در مراحل تست دادن‌ها خیلی سعی می کردم که از درون به نقش نزدیک شوم اما راهنمایی‌های قاسم‌زاده باعث شد تا بتوانم مسیر درست بازی کردن را دریابم و به گروه اضافه شوم. 

وی در خصوص صحنه اعدام گفت: صحنه اعدام و خوابیدن در سرد‌خانه بسیار دشوار بود پا گذاشتن بر روی چهارپایه اعدام و به تصویر کشیدن آن از سخت‌ترین سکانس‌های باز‌یم بود، اما تمام این دشواری‌ها را باید می‌پذیرفتم چون یک بازیگر با تمام سختی ها مواجه شود و آن را به تصویر بکشد.  
فرهاد قائمیان در مورد همکاریش با قاسم‌زاده اصل تصریح کرد: این دومین همکار‌یم با قاسم زاده بود چون مدتها قبل برای بازی در فیلم " از شنبه تا پنج‌شنبه" وی انتخاب شدم  که البته از این دوستی مدتها می گذرد و در این بین یک عمر تلاش و دوستی شکل گرفته است. 

وی افزود: زمانی که قاسم زاده برای بازی در فیلمش از من دعوت کرد با کمال میل پذیرفتم چون به نوع سا‌ختش اعتقاد داشتم و تمام بازیگران به دنبال یک کارگردان و یک فیلمنامه قوی هستند که خوشحالم این بازی نصیبم شد. 

قائمیان در ادامه به نقش پلیسی‌اش اشاره کرد و گفت: تا به امروز نقش های متفاوتی را در نقش پلیس ایفا کردم اما معتقدم این نقش متفاوت از دیگر نقشها‌یم بوده و شبیه به هیچ یک از آنها نیست، البته این را به خاطر باز‌یم نمی‌گویم بلکه به خاطر فیلمنامه و هدایت‌های خوب قاسم زاده بوده که صحنه را طوری ‌محیا می کرد که تمامی بازیگران با جون و دلشون جلوی دوربین حاضر می شدند.

قاسم‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: خوشحالم که امروز با پخش 38 قسمت از این مجموعه، مخاطبان بازخوردهای مثبتی به اثر داشتند و در پایان از تمامی دوستانی که برای ساخت این اثر  زحمت کشیدند کمال تشکر را دارم. 

انتهای پیام/  اس

برچسب ها: سریال ، یادآوری ، تلویزیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار