رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: مردم عوارض سالانه را به شهرداری نمی‌پردازند و اقتصاد شهرداری هم ورشکسته است که در این وضعیت هزینه‌های جاری، خدماتی و عمرانی هم به سختی تأمین می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،کوچک‌علی کمالی در ارتباط با مشکلات ترمیم آسفالت‌ها اظهار داشت: قیر یکی از مشتقات نفت است که تولید آن مانند سایر فرآورده‌های نفتی در انحصار دولت و شرکت ملی نفت است و قبلا قیمت آن به گونه‌ای بود که با نوعی یارانه پنهان با قیمت ارزان موجب تولید آسفالت ارزان قیمت می‌شد.

وی افزود: این ارزان بودن قیمت قیر شرایط را برای فعالیت‌های عمرانی شهرداری فراهم می‌کرد اما با بالا رفتن قیمت فرآورده‌های نفتی و به تبع آن افزایش قیمت قیر تا یک‌هزار درصد و قطع یارانه قیر، درآمد حاصله پایین آمد و هزینه هم بالاتر رفت و تعادل درآمدها و هزینه‌ها به هم خورد.

کمالی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه خرید قیر بر خلاف سایر خریدها قسطی و با وعده انجام نمی‌شود و این شرایط پرداخت نقدی  تبدیل به یک معضل بزرگ برای شهرداری شده است که عمران و مرمت کوچه و خیابان‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: عامل دیگر در بروز مشکل عدم ترمیم آسفالت‌ها و همچنین آسفالت نشدن کوچه و خیابان‌های جدید شرایط فعلی جامعه است که همه با آن آشنا هستیم و شهرداری نیز با این مشکلات اقتصادی روبه‌رو است.

رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: شهرداری درآمد پایدار ندارد، مردم عوارض سالانه نمی‌پردازند و اقتصاد شهرداری هم به دلیل اقتصاد بد خانواده‌ها ورشکسته است که در این وضعیت هزینه‌های جاری، خدماتی و عمرانی هم به سختی تأمین می‌شود.

کمالی با بیان اینکه بودجه شهرداری را مردم تأمین می‌کنند، ابراز داشت: مردم در راستای رفع این مشکلات عوارض مستمر خود را به تفکیک اموال و دارایی‌ها به‌موقع بپردازند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: جیرفت ، شهرداری ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.