به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر قصد تهيه يک فهرست در برنامه word را داريد، ابتدا نرم افزار word را اجرا کنيد و از زبانه Home گزينه کوچکي را که در پايين و سمت راست قسمت Paragraph به شکل يک فلش داخل مربع وجود دارد، انتخاب کنيد. در پنجره باز شده در پايين کادر گزينه Tabs را انتخاب کنيد تا پنجره جديدي برايتان باز شود.
در قسمت Tab stop position بايد فاصله اي را که مي خواهيد بين کلمات سمت راست و کلمات سمت چپ در فهرست شما باشد انتخاب کنيد؛ مثلا يکي از اعداد ۱۵،۱۶ يا ۱۷ مناسب است. البته اين عدد خيلي بستگي به اندازه کاغذ دارد. حال در قسمت Alignment بايد تعيين کنيد که فهرست شما از چه سمت منظم شود که گزينه Center براي يک فهرست مناسب تر به نظر مي رسد.
در قسمت leader هم بايد تعيين کنيد بين کلمات سمت راست و کلمات سمت چپ در فهرست شما چه چيزي قرار بگيرد؛ نقطه چين يا خط چين يا شايد هم يک خط صاف. در آخر گزينه set را انتخاب کنيد تا تنظيماتي که انجام داده ايد، ذخيره شود و سپس ok کنيد. حال براي تايپ فهرست يک کلمه را بنويسيد و کليد Tab را بزنيد و سپس کلمه دوم را بنويسيد.