رییس مرکز سلامت محیط و کار اعلام کرد کیفیت هوای امروز تهران در شرایط ناسالم قرار دارد و گروه های در معرض خطر از فعالیت سنگین در هوای آزاد خودداری کنند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا، دکتر کاظم ندافی گفت: شاخص كيفيت هوا 160 و آلاينده اصلي ذرات معلق (PM2.5) است.

وی افزود: در اين شرايط كيفيت هوا ناسالم تلقي شده و توصيه مي شود گروه های در معرض خطر همچون افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي يا ريوي، كودكان و سالمندان از فعاليت هاي طولاني يا سنگين خارج از منزل اجتناب ورزند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط افراد ديگر بايد فعاليت هاي طولاني يا سنگين خارج از منزل را كاهش دهند، اظهار داشت: با توجه به شروع اين شرايط از روزهاي قبل و امكان تداوم آن براي روزهاي بعد اجرای اقدامات مربوط به ماده 7 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا و ساير قوانين مرتبط از سوی نهادهای ذیربط به ویژه استانداری تهران ضروری است.

دکتر ندافی گفت: در اين شرايط مصوبات كميته اضطرار بايد به گونه اي باشد كه زمينه اجراي توصيه هاي بهداشتي را توسط مردم فراهم کند.

وی بیان داشت: به مراكز بهداشتي درماني تهران ابلاغ مي شود كه در اين شرايط بيماري هاي قلبي، ريوي و مرگ زودرس در بيماران قلبي و سالمندان محتمل است و بايد براي افزايش احتمالي بيماري هاي قلبي يا ريوي آمادگي لازم را داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار