نايب رئيس كميسيون انرژي گفت: با افزایش سرمایه گذاری خارجی و فعالیت در بخش های بالادستی صنعت نفت روند صادرات فرآورده هاي نفتي در كشور رونق مي گيرد.

علي مروي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرایی شدن توافق ژنو، اظهار داشت: اجرایی شدن این توافقات، روند صادرات نفت و فرآورده های نفتی و پتروشیمی ایران را تسهیل و باعث مي شود كه مشتريان نفتي در ايران سرمايه گذاري كنند.

وي با بيان اينكه كشور ما در سالهاي گذشته مورد تحريم قرار گرفته و اين خود عاملي براي كاهش رقابت بين توليدكنندگان و سازندگان در حوزه نفت بوده است افزود: در آن زمان ما مشكلي در فروش نفت خام و مسايل مربوط به اين صنعت روبرو بوديم به طور يقين اجراي توافقات ژنو سبب مي شود كه روابط تجاري با كشورهاي اروپايي روان‌تر شود.

نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي  اسلامي تاكيد كرد: برای توسعه بخش بالادستی صنعت نفت به جذب سرمایه خارجی و انتقال دانش فنی نیاز داریم که این توافق راه را برای این اهداف مورد نظر هموار مي سازد.

وي خاطر نشان کرد: با افزایش سرمایه گذاری خارجی و فعالیت در بخش های بالادستی صنعت نفت مانند اکتشاف و توسعه میادین مشترک، سازندگان و تولیدکنندگان داخلی نیز امتیازات خوبی را کسب خواهند کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار