مندز بازیکن تیم ملی اکوادور از سوی روزنامه ‌دیلی میل به عنوان یکی از بازیکنان شاخص جام جهانی 2014 برزیل معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حضور ادیسون ویسنته‌ مندز در فهرست بهترین بازیکنان جام جهانی بهانه‌ای شد تا عملکرد این ‌بازیکن را مورد بررسی قرار دهیم.

 ادیسون مندز در 16 مارس سال 1979 در شهر اپبارا در اکوادور چشم به جهان گشود و در حال حاضر 35 سال سن دارد.

نامگذاری ادیسون و پسنته‌مندز به رسم و رسوم نام گذاری اسپانیایی مربوط شود نام خانوادگی اول مربوط به پدر و نام خانوادگی دوم مربوط به مادر می‌باشد.

 مندز‌ 75/1 (5 فوت و 9 در) قد دارد وی هم اکنون در باشگاه سانتافه‌ در کلمبیا حضور دارد و عضو تیم ملی اکوا‌دور است و در پست خط حمله میانی در تیم بازی می‌کند؛ اما با توجه به اینکه او راست پا است توانایی بازی در دو جناح هافبک‌ چپ و ‌هافبک راست و هم چنین در خط میانی را دارد وی سرعتی بازی می‌کند و به عنوان متخصص توپ مرده شناخته شده است مندز‌ به طور حرفه‌ای ارشد کارش را از باشگاه دپور‌تیو  Deportivo‌ در کویتو‌، آغاز کرد و در سال 2002 در جام جهانی فوتبال گل پیروزی 1-0 اکواد‌ور در برابر کرواسی‌ را به ثمر رساند  و این گل شگفتی شناخته شد و ‌مندز به عنوان ستاره تیم انتخاب گردید او برای فصل دوم 2004 از‌ لالیگا مکزیک به باشگاه Irapuato منتقل شد و توانست با انجام 16 بازی  پنج گل به ثمر برساند و سال بعد با سقوط Irapuato به سانتوس‌ لاگو‌نا پیوست و طی 14 بازی توانست دو گل بزند.

پس از بازگشت به اکو‌ادور عضو تیم ملی ای دی یو ldu کو‌یتو شد و این تیم برنده فصل لالیگا ‌اکوادور در سال 2005 شد.

در سال 2006 عضو باشگاه پی اس وی آینده هوو‌ن شد و تا سال 2007 در 26 بازی حضور داشت و پنج گل به ثمر رسانده بود و شایعه شده بود در ماه اوت 2006 که قرار داد یک فصل مند‌ز با پلی اس وی آینده هو‌ون برسد طی یک قرارداد سه سال و نیم تا سال 2010 به کروات خواهد پیوست.

انتخاب مندز در بین 50 نامزد به عنوان بهترین بازیکن اروپا برای کسب جایزه توپ طلا سبب تقویت شهر ت مندز شد و محبوبیت وی را بیشتر نمود.

در زمستان 2007 شایعاتی نمایان گردید که مندز قصد دارد به اکوادور بازگردد.

وی در سال 2009-2007 نیز همچنان در پی اس وی آیندهوون باقی ماند وطی این سالها در 46 بازی حضور داشت و چهار گل را به نام خود ثبت کرده بود.

 مندز درتاریخ 26 فوریه 2008 اعلام بازنشستگی کرد و یکی از دلایل بازنشستگی زود هنگام خود را نارضایتی مربی تازه منصوب اکوادور اعلام نمود ودر 12 ماه مه 2008 پس از ملاقات با vizuete ، رئیس جمهور FEF و لوئیس chiriboga هر گونه اختلاف و سوء تفاهم‌ها حل گردید و به تیم ملی بازگشت.

مندز در چهار ماه اوت 2009 به دلایل شخصی به تیم سابق خود ال دی یو کویتو بازگشت و طی 23 بازی شش گل به ثمر رسانده بود.

این هافبک اکوادوری پس از جام جهانی درماه مارس 2010 عضو باشگا برزیلی clube Atletico در mineiro به عنوان دفاع جدید تیم شد و در نه بازی بدون اینکه بتواند گلی را به ثمر برساند حضور داشت.

مندز در سال 2011 عضو باشگاه Emelec شد و در 35 بازی شرکت داشت وطی این بازی‌ها موفق به زدن پنج گل شده بود و از سال 2013- 2012 عضو باشگاه ال دی یو کویتو شد و با حضور در 45 بازی شش گل زده بود.

در یازده دسامبر سال 2013 تایید شد که مندز می‌تواند به سانتافه در کلمبیا ( باشگاه کنونی) بپیوندد.
وی با گذشت این سالها در 500 بازی حضور داشته است و توانسته 60گل به ثمر برساند و گل تسلی در برابر مکزیک2-1 که حذف شدند را مندز زده بود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار