كمیسيون ايمني راه‌هاي استان با موضوع برنامه‌ريزي جهت ماه‌هاي پاياني سال و همچنین سفر رئيس جمهور به خوزستان در اداره كل راه و شهرسازي خوزستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ احمد سياحي معاون عمراني استاندار خوزستان در جلسه اين كميسيون که امروز برگزار شد، اظهاركرد: بحث جاده و ايمني و روشنايي راه‌ها در استان خوزستان بحثی بسيار مهم است و كمتر از مسئله بحران آب در استان نيست؛ به همين منظور برنامه ريزي شده با حضور رئيس جمهور در استان مسائل و مشكلات مربوط به راه‌ها به تفسير مورد بررسي قرار گيرد.

 

معاون عمراني استانداري خوزستان با بیان این که توجه به بحث اعتبارات و ايمني جاده‌ها و آزادراه‌هاي استان در سفر رئيس جمهور مورد درخواست قرار خواهد گرفت، تصريح كرد: تعارض طرح‌هاي ملي با منافع استان خوزستان بايد مورد بررسي قرار گيرد؛ يكي از دلايلي كه منافع استان به خوبي تأمين نمي‌شود عدم استفاده درست از ظرفيت‌هاست. علاوه بر موضوع سهام فولاد خوزستان که به هيچ وجه فراموش شدني نيست و در آینده پیگیری خواهد شد، مسئله ايمني جاده‌ها نيز بايد در سفر رئيس جمهور به طور جدي بررسي شود.

 

سياحي ادامه داد: در خوزستان مشكلي از نظر امكانات وجود ندارد و تمام مشكلات موجود در راه‌ها با اقداماتي كه تا پايان سال انجام مي‌شود، قابل برطرف شدن هستند. حضور پليس در راه‌ها، آزادراه‌ها و اتوبان‌ها در ايام تعطيلات بسيار ضروري است و بحث روشنايي جاده‌ها نيز با جديت دنبال خواهد شد؛ به طوري كه ايمني جاده‌ها بالا رود و خطاي يك نفر آخرين فرصت او براي زندگي نباشد.

 

معاون عمراني استاندار خوزستان تأكيد كرد: پليس در ماه‌هاي آينده بايد از حالتي ثابت و زمان مشخص خارج شود. به گونه‌اي كه اكنون همه مي‌دانند در ساعات خاصي پليس در جاده‌ها وجود ندارد بنابراين مرتكب تخلف مي‌شوند. از اين رو از پليس خواسته مي‌شود زمان و محل‌هاي استقرار خود را متغير كنند.

 

وي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون نزديك به پنج هزار ميليارد تومان پروژه در دست اقدام مربوط به راه‌ها در استان موجود است كه بايد تأمين اعتبار شوند.

 

سياحي خاطرنشان كرد: بحث نفتكش‌هاي عراقي كه مشكلاتي چون ترافيك، استهلاك جاده و حوادث ناگوار در استان را در پي دارند در آينده به طور جدي دنبال و در این زمینه چاره اندیشی خواهدشد.

 

وي افزود: همچنین مسئله بهسازي و روكش جاده ها، آسفالت‌ها و سرعت‌گيرها بايد دنبال شود و قابليت دوربين‌ها را بالا برد.

 

محمدحسين مرعشي مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان خوزستان، در اين جلسه عنوان كرد: یکی از مباحثي كه باید در روزهاي آينده با حضور رئيس جمهور در استان مورد بررسي قرار گيرد، بحث ورود كاميون‌هاي عراقي به استان است؛ به گونه‌اي كه در چند روز اخير با ازدحام آن ها در استان به خصوص در بندر ماهشهر، مشكلاتي به وجود آمده است.

 

وی با بیان این که براي حضور رئيس جمهور يك سري پاركينگ‌ها در این شهرستان در نظر گرفته شده است تا قدری از اين ازدحام كاهش يابد، افزود: با وجود همه راهكارها و برنامه‌ريزي‌ها با سرريز شدن و تجمع كاميون ها در ماهشهر مواجه بوده‌ايم. اين كاميون‌ها از سه مرز مربوط به كردستان و كرمانشاه وارد مي‌شوند. بنابراين از اين استان‌ها تقاضا مي‌كنيم در دو تا سه روز آينده هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهند تا با ورود رئيس جمهور مشكلي پيش نيايد.

 

وي در ادامه از تصادفات به عنوان معضلی ملي كه بايد همه دستگاه‌ها در زمینه کاهش آن وارد عمل شوند، نام برد و افزود: بايد با استفاده از منابع طبيعي و كاشت درخت در راه‌ها تا حدودي از اين معضل كاست.

 

 سرهنگ قاسم قدرتي رئیس پليس راه خوزستان نيز در اين جلسه اظهار كرد: طبق آمار سال های اخير، بيشترين تصادفات مربوط به سال 85 بوده كه بيش از هزار و 93 نفر فوت شدند و كمترين تصادفات نيز مربوط به نه ماهه اخير به تعداد 489 نفر فوتي بوده است. همچنین بيشترين تصادفات در سال‌هاي اخير مربوط به رنج سني 18 تا 25 سال بوده است.

 

وی افزود: از سال 88 تا نه ماهه امسال حدود سه هزار و 683 نفر بر اثر تصادفات فوت شده‌اند كه از اين ميزان 37 نفر مربوط به آزادراه، 319 نفر بزرگراه و 2 هزار و 521 نفر راه اصلي بوده است.

 

فرمانده پليس راه استان خوزستان با بیان این که فرهنگ رعايت مقررات در بين مردم تنها در حين ديدن پليس و براي فرار از عقوبت كار است، با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازي در این زمینه، ادامه داد: از اين طريق نيازي به حضور قدم به قدم پليس در جاده ها نخواهد بود./س

 


برچسب ها: کمیسیون ، ایمنی ، تشکیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.