معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 400 تن مواد مخدر در سال جاری در نقاط مختلف کشور کشف شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، دین پرست در حاشیه نشست شورای همانگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: این مقدار کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
وی گفت : این میزان مواد مخدر از 180 هزار قاچاقچی کشف وآنان به محاکم قضایی معرفی شده اند.
معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود : طبق سیاست سند پنج ساله جامع پیشگیری از اعتیاد 20 دستگاه برای اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد فعال هستند که 20 درصد اعتبار مورد نیاز این بخش توسط این ستاد و 80 درصد آن نیز توسط دستگاه های متولی تامین می شود.
وی گفت : همچنین طی بخش نامه جدید وزیر کشور، کلیه استانداران 10 درصد از اعتبارات فرهنگی استان را به اجرای این سند اختصاص داده اند.
دین پرست افزود: این سند با دو هدف مهم کاهش واحد اعتیاد و تحت پوشش قرار دادن 40 درصد از جمعیت سالم کشور برای پیشگیری از اعتیاد انجام می شود.
معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت : هم اکنون 46 درصد زندانیان کشور به صورت مستقیم و 25 درصد آنان به صورت غیر مستقیم در ارتباط با مواد مخدر تحمل حبس هستند.
دین پرست افزود : طبق آمار های ارائه شده قاچاقچیان مواد مخدر سالانه سه میلیارد دلار در آمد دارند که تنها 25 میلیون دلار آن کشف می شود که این آمار بسیار کمی است./س

برچسب ها: کشف ، مواد ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.