صدور مجوز واردات «آلو خشک» از صربستان +سند

طی روزهای اخیر نامه ای از سوی نهادهای مسئول به گمرکات کشور ابلاغ شده که بر اساس آن، واردات میوه خشک آلو از کشور صربستان مجاز اعلام شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  به نقل از صبحانه آنلاین :ایران از جمله مشهورترین و بزرگترین تولید کننده های میوه های خشک محسوب می شود و در سفره هموطنان ایرانی نیز همواره نمونه هایی از میوه های خشک که یا خریداری شده و یا در داخل منزل تهیه شده، دیده می شود.
 
البته طی سالهای اخیر و با واردات خشکبار و میوه های خشک از کشورهای دیگر به ویژه چین، رونق شهرهای تولید کننده این محصولات کمتر شده اما همچنان جزء تنقلات سالم و پر طرفدار محسوب می شوند.
 
حمایت از تولید ملی در سالهای گذشته اگرچه با فراز و نشیب هایی همراه بود، اما دستور وزارت جهاد کشاورزی در سال 89، امید را برای این دسته از تولیدکنندگان بیشتر کرد چراکه وزیر جهادکشاورزی در نامه ای به وزیر بازرگانی ممنوعیت واردات 49 محصول کشاورزی را برای اجرا اعلام کرد.
 
این اقدام در راستای مفاد 16 قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی که در همان سال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و توسط رئیس جمهور ابلاغ شده، صورت گرفته بود و بر این اساس، ثبت سفارش برای اقلامی چون برگه آلو، بادام آمریکایی، پیاز، سیر، سیب زمینی و انواع میوه ها از جمله سیب فرانسوی، گلابی چینی و پرتقال مصری صادر شد. در سال 90 نیز وزارت جهاد لیستی را شامل ممنوعیت واردات 188 محصول اعلام کرد که در ردیف شماره131-08132000 آن آمده بود: آلو ( ميوه‌هاي خشك كرده، مخلوط ميوه‌هاي سخت پوست يا ميوه‌هاي خشك كرده اين فصل).

اما طی روزهای اخیر نامه ای از سوی نهادهای مسئول به گمرکات کشور ابلاغ شده که بر اساس آن، واردات میوه خشک آلو از کشور صربستان مجاز اعلام شده است و تنها توصیه ای که در این زمینه صورت گرفته، رعایت شرایط قرنطیه ای آن و بازرسی کارشناسان قرنطینه در مرزهای ورودی و گمرکات ترخیص کننده اعلام شده است.





 
شاید واردات محصولی مانند آلو خشک از کشوری مانند صربستان، موضوعی کوچک و فاقد شرایط لازم برای انتقاد از مسئولان وزارت جهاد و سازمان توسعه تجارت محسوب شود، اما از سوی دیگر شاید این موضوع را بتوان مشتی از خروارها مجوزی دانست که ممکن است بی توجه به ضرورت حمایت از تولید ملی صادر می شود.

برچسب ها: وبگردی ، وادرات ، آلو ، صربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار