قم/

برخی می‌خواهند ما را از قدرت دین خلع سلاح کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: عده‌ای روشنفکر که از عقل تهی هستند ما را نسبت به استفاده از قدرت و معنویت در سیاست باز داشته و شرایطی را می‌خواهند رقم بزنند که ما از قدرت دین خلع سلاح شویم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی یاور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اقدامات تکفیری‌ها بیان کرد: آنها دینی تقلبی را عرضه کرده‌اند و هیچ یک از ادیان تحریف شده عالم نیز چنین اقدامات و جنایت‌هایی را مورد تایید قرار نمی‌دهد.


وی با اشاره به اینکه تکفیری‌ها به تکیه بر دین تقلبی خود به دنبال کسب قدرت و قدرتمند شدن هستند اظهار کرد: این در شرایطی است که برخی‌ها نمی‌خواهند ما با تکیه بر دین که بر پایه حقیقت استوار بوده و از هر تحریفی به دور است قدرتمند شود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: معنویت‌های پوشالی و دین انحراف یافته موجب شده کسانی تربیت شوند که با تکیه بر حس درنده‌خویی به سادگی سرهای مظلومان را از تن جدا کرده و به نوامیس مردم تجاوز کنند.

وی با اشاره به سوء استفاده از دین انحرافی و تولید قدرت به وسیله چنین دینی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم عده‌ای روشنفکر که از عقل تهی هستند ما را نسبت به استفاده از قدرت و معنویت در سیاست باز داشته و برخی سیاسیون ارشد شرایطی را می‌خواهند رقم بزنند که ما از قدرت دین خلع سلاح شویم.

پناهیان با اشاره به اینکه نمی‌توانیم از امام عصر(عج) بخواهیم مشکلات ما را حل کنند تاکید کرد: در 34 سال گذشته اگر سیاسیون ما می‌توانستند نمره قبولی کسب کنند امام زمان ظهور کرده بودند.

وی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم از کنترل قدرت، بررسی وضعیت قدرت و هدایت قدرت به سمت معنویت چشم پوشی داشته باشیم یک منتظر واقعی نیستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به محبت روزافزون مردم نسبت به امام عصر(عج) تاکید کرد: این محبت‌ها بدون شنیدن خاطره یا واقعیت‌ درباره یک امام غایب شکل گرفته و در آستانه ظهور محبت به حضرت ولی عصر (عج) بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: امام عصر(عج) تنها امامی است که مظلوم نخواهد بود و محبوب خواهند ماند و ایشان دل‌ها و قلب‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند.

پناهیان بر پرهیز از عشق و محبت افراطی نسبت به امام عصر(عج) تاکید کرد و یادآور شد: نباید در فکر و اندیشه خود دچار افراط و تفریط شویم؛ در عین حال زندگی مومن باید سراسر شور و عشق نسبت به امام زمان(عج) باشد.

وی با اشاره به سخنی از امام راحل که فرمودند انتظار فرج انتظار قدرت اسلام است بیان داشت: امام عصر(عج) مظهر قدرت الهی است و بسیاری از سیاستمداران جرات بیان این سخن امام راحل را ندارند./س
برچسب ها: قم ، قدرت ، دن ، خلع ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.