جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای تکلیف‌شناس بودن باید واقعیت‌شناس بود و تبعیت از رهبری و ولایت یکی از مهمترین راه‌های واقعیت‌شناسی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در همایش بصیرتی و روشنگری خانواده‌های کارکنان سپاه استان قم به بررسی آرمان‌ها و هدف‌های پیامبران و ائمه معصومین پرداخت و اظهار کرد: تمام ائمه معصومین و پیامبران دارای هدف خاصی بودند و آن هم هدایت مردم بوده است که این نشان از این دارد که همه آرمان‌گرا بودند و هدفشان حاکمیت قانون خدا در بین انسان‌ها بوده است.


وی با بیان اینکه پیامبران و ائمه معصومین برای رسیدن به اهدافشان از شیوه‌ها و روش‌های متفاوتی استفاده می‌کردند، عنوان کرد: پیامبران حتی ذره‌ای از اهدافشان کوتاه نیامدند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سئوال که «چرا معصومین هر کدام روش و شیوه‌ای متفاوت از دیگری داشتند، تصریح کرد: امام همچون طبیبی است که به رسالت خود تسلط دارد، یک طبیب علاوه بر داشتن علم پزشکی باید بیمار را مورد معاینه قرار دهد تا بتواند برای وی نسخه بنویسد.

وی افزود: ائمه معصومین ما با معاینه دقیق زمان خود نسخه‌ای دقیق و شفاف برای بقای دین خدا نوشتند.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه پیامبران برای انتقال پیام خدا به مردم آزار و اذیت زیادی را تحمل کردند، خاطرنشان کرد: یک شیعه واقعی آن است که به پیروی از اهل‌بیت (ع)، آنجایی که دین بهایی بخواهد از جان و مال و آبرویش دریغ نکند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ما باید از اهل‌بیت (ع) و ائمه معصومین درس و الگو بگیریم، عنوان کرد: درس‌های آنان برای ما تکلیف است و نرمش قهرمانانه آنان را باید درست بفهمیم و دقیق تحلیل کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین درس‌هایی که ما باید از ائمه معصومین الگو بگیریم این است خود را برای دین بخواهیم نه دین را برای خودمان، یعنی برای دین هزینه کنیم.

حاجی‌صادقی با تاکید به اینکه شناخت دقیق از دشمن، زمان و تسلط بر وضعیت موجود از نشانه‌های قدرت است، اظهار کرد: ائمه معصومین و پیامبران همگی در زمان و عصر خود قدرتمند بودند.

وی با اشاره به اینکه زمینه و شرط تکلیف‌گرایی، تکلیف‌شناسی است، عنوان کرد: برای تکلیف‌شناس بودن باید واقعیت‌شناس بود و تبعیت از رهبری و ولایت یکی از راه‌های واقعیت‌شناسی است./س
برچسب ها: قم ، تبعیت ، رهبری ، واقعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.