"جيمز ام. دورسی" يکي از کارشناسان برجسته دانشکده مطالعات بين المللی "راجاراتنام" دانشگاه فناوری "نانيانگ" گفت اواخر اين ماه مرحله مهمی در پايبندی ايران به توافق های حاصل شده در ژنو است و مرحله مهمی برای موفقيت این توافق است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ " پایگاه اینترنتی ترند نیوز در گزارشی از باکو به قلم "سعید عیسی اف" درباره توافق ماه نوامبر ایران و گروه پنج به علاوه یک در ژنو آورد :"ایران توافق کرده است به مدت شش ماه برخی فعالیت های هسته ای خود را در ازای کاهش تحریم ها متوقف کند."

ایران و گروه پنج به علاوه یک آخرین نشست در سطح کارشناسی را سی و یکم دسامبر سال 2013 میلادی برگزار کردند.

دورسی افزود :"نمی توان گفت هیچ مسئله پیچیده ای که باید حل و فصل شود وجود ندارد اما باید گفت هیچ دلیلی وجود  ندارد که خوشبین نبود."

این کارشناس درباره وجهه ایران در عرصه بین المللی گفت افزایش تماس ها با اروپا نتیجه توافقنامه شش ماهه اولیه ای است که اواخر سال گذشته میلادی حاصل شد.

دورسی تصریح کرد :"روشن است که در صورت حل و فصل قطعی مسئله هسته ای ، بازگشت ایران به صحنه بین المللی مورد استقبال قرار خواهد گرفت."

این کارشناس گفت ایران پیشتر شاهد بهبود وجهه و جایگاه خود بوده است و می تواند انتظار داشته باشد که در صورت موفقیت مذاکرات ، این جایگاه ارتقا یابد.

آمریکا و متحدان غربی آن بدون ارائه مدرک ادعا می کنند ایران سعی دارد به سلاح هسته ای دست یابد اما تهران قاطئانه این ادعا را رد می کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است درصدد دستیابی به سلاح هسته ای نیست و از انرژی هسته ای برای تحقیقات پزشکی استفاده می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار