رونق تولید بافته های داری و صنایع دستی عشایری و راه اندازی خوشه صنعتی تولید گلیم در شهرستان اردل از سوی اداره کل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی چهارمحال وبختیاری اجرا می شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در نشست هم اندیشی با فرماندار، بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان اردل با بیان توانمندی و ظرفیت های این استان به ویژه شهرستان اردل در تولید بافته های داری و صنایع دستی عشایری، گفت: این اداره از تولیدات هنرمندان و صنعتگران در این حوزه حمایت می کند.
مهرداد رئیسی با تشریح برنامه های حمایتی این اداره کل از تولیدات هنرمندان صنایع دستی افزود: پرداخت تسهیلات کم بهره، بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی، افزایش حضور هنرمندان در نمایشگاه های استانی و منطقه ای و ملی و قراردادن فضا در اماکن تاریخی و فرهنگی برای هنرمندان این هنر صنعت از این اقدامات است.
وی با بیان اینکه حفظ صنایع دستی بومی و منطقه ای و ترویج و اشاعه آن در در مرحله نخست بر عهده مردم آن منطقه است افزود: صنایع دستی هویت فرهنگی مردم است و ریشه در تاریخ و فرهنگ هر قوم و منطقه دارد و رونق آن نیز به گسترش اشتغال، رونق تولید و رشد و گسترش این هنر صنعت کمک می کند.
رئیسی همچنین با بیان مزایای رونق صنایع دستی نسبت به دیگر بخش ها، بومی بودن، نیاز نداشتن به فناوری پیشرفته، نداشتن آلایندگی زیست محیطی، نیاز به سرمایه اندک، ارزش افزوده بالا و ایجاد اشتغال مولد را از نقاط قوت این بخش بیان کرد.
بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اردل در این نشست در خصوص راهکارهای رونق صنایع دستی هم اندیشی کردند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.