حجت الاسلام ذوالنور گفت: امروز تلاش‌هایی در بعد دیپلماتیک برای رفع تحریم‌ها داریم اما نسخه اصلی شفابخش تحریم‌ها استقلال همه جانبه اقتصادی، خودکفایی داخلی و درون زایی قدرت است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم و تاکیدات ایشان بر نیروی داخلی اظهار کرد: مقام معظم رهبری نه تنها امروز بر بحث درون زایی و تکیه بر نیروی درونی تاکید فرمودند بلکه در پیام نورزی هم تاکید بر کار و سرمایه ایرانی داشتند.


این کار‌شناس مسائل سیاسی به راهبرد و استراتژی مقام معظم رهبری در اداره کشور اشاره کرد و افزود: استراتژی محوری رهبر معظم انقلاب در اداره کشور بر پایه تکیه بر دورن زایی قدرت و ثروت برای استقلال، خودکفایی و نجات کشور از تهدید‌ها است.

وی این راهبرد را عامل حفظ استقلال کشور دانست و تصریح کرد: در سایه همین رهنمود‌ها به امروز استقلال نظام جمهوری اسلامی حفظ شده است و تجربه هم نشان داده هر کجا از تحریم و فشار دشمنان ترسیدیم، دیگران را بهتر از خود دانستیم، خودمان را ضعیف تلقی کردیم و بر توان داخلی تکیه نداشتیم دچار پسرفت شده‌ایم.

حجت الاسلام ذوالنور تاکید کرد: در طول عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هر زمان تکیه بر توان خودی و نیروی داخلی بوده، خودمان را کم ندیدیم و اعتماد به نفس سداشتیم زمینه پیشرفت فراهم شده و بسیاری از ناممکن‌هایی که در طول تاریخ انقلاب صورت گرفت با اعتماد به نفس و تکیه بر خود بود.

کار‌شناس مسائل سیاسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولین کنگره شهدای مازندران اشاره نمود و بیان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری با اشاره به همین نکات فرمودند که بسیاری از جوانان ما در دوران دفاع مقدس تبدیل به استراتژیست‌های بزرگ نظامی تبدیل شدند چون زمینه نشو نما و نمایش استعداد و توانایی داخلی فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: ما همین استعداد‌ها را قبل از انقلاب هم داشتیم ولی زمینه آن فراهم نبود آنچه باعث شد توان ما برای مقابله با استکبار جهانی با وجود تمام حمایت‌های بی‌شمار از صدام باز هم نتوانستند به اهداف خود برسند این خود باوری بود و اعتماد به نفس بود.

حجت الاسلام ذوالنور تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره تکیه به توان و نیروی داخلی را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئولین باید بفه‌مند مقام معظم رهبری آن‌ها را مورد خطاب داده‌اند، وظیفه دارند نگرانی‌ها ی حضرت آقا را درک کنند و دا راستای تحقق این فرمایشات با تمام قوا گام بردارند.

این کار‌شناس مسائل سیاسی عنوان کرد: امروز تلاش‌هایی در بعد دیپلماتیک برای رفع تحریم‌ها داریم اما نسخه اصلی شفابخش تحریم‌ها استقلال همه جانبه اقتصادی، خودکفایی داخلی و درون زایی قدرت است.

وی با اشاره به وظیفه مسئولین در اطاعت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری از جایگاه ولی امر، ولی فقیه و رهبری که نائب امام زمان (عج) است به چنین نکاتی تصریح می‌کنند و بر همه مسئولین واجب شرعی است که نسبت به تحقق این اوامر و تدابیر با همه وجود اقدام کنند.

حجت الاسلام ذوالنور شرایط کنونی اقتصاد کشور را دستاورد بی‌توجهی دولت‌های پیشین به فرامین رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: اگر گوش شنوایی در مسئولین دولت‌های گذشته بود متوجه می‌شدند که کم کردن یا از بین بردن وابستگی اقتصادی کشور به نفت بود مشکل اصلی است و با برنامه ریزی صحیح می‌توانستند کاری کنند که امروز این تحریم‌ها تا این حد کشور تحت فشار قرار نگیرد.

کار‌شناس مسائل سیاسی وابستگی به نفت را ابزار فشار غربی‌ها دانست و گفت: اگر ما این معضل را از گذشته درمان می‌کردیم امروز به عنوان اهرم فشار در اختیار دشمن نبود لذا طبیعتا مسئولین باید تلاش خود را در تحقق فرمایشات و اوامر رهبری به کار بگیرند.

وی نتیجه تکیه به توان داخلی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اگر ما از روی استغنا و بی‌نیازی پای میز مذاکره حاضر شویم می‌توانیم امتیاز بیشتر بگیریم و امتیاز کمتری به طرف مقابل بدهیم.

حجت الاسلام ذوالنور تاکید کرد: اگر از نظر تکیه بر نیروی داخل ضعیف باشیم و به استقلال، استغنا و خودکفایی نرسیده باشیم دشمن در مقابل ما صاحب جایگاه بر‌تر می‌شود که به راحتی با بهره گیری از ابزار فشار به ما فشار می‌آورند.

کار‌شناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر بخواهیم در چانه زنی، مذاکره و دیپلماسی برگ برنده داشته باشیم باید تکیه بر توان و نیروی داخلی را محور حرکت خود قرار دهیم./س
برچسب ها: قم ، شکست ، تحریم ، استقلال ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.