همایش تغذیه سالم ،همزمان با هفته آموزش همگانی در جنوب غرب تهران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه17، در این همایش در سالن سینما تئاتر بهاران برگزار شد، علاوه بر برپایی غرفه های کنترل فشار خون، تست قند، گروهی از بانوان محله های 14 گانه منطقه، غذاهایی که با توجه معیارهای بخش آشپزی این همایش، طبخ کرده بودند برای حاضران به نمایش گذاشتند.
 
دکتر گلمکانی، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، به عنوان سخنران ویژه این مراسم گفت:  این همایش و مواردی مانند آن با هدف اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان برپا می شوند. متاسفانه یکی از رایج ترین اشتباهاتی که شهروندان درزمینه تغذیه سالم دارند، این است که فکر می کنند، تغذیه سالم فقط با مصرف مواد غذایی گران بها ممکن است، در حالیکه اینچنین نیست.
 
گلمکانی افزود: وضعیت عملکرد خانه های سلامت این منطقه و تلاش آنها برای اطلاع رسانی به شهروندان، روندی روبه رشد دارد. خوشبختانه شهروندان جنوب غرب تهران هم در حوزه فعالیت های سلامت بسیار مشارکت پذیر هستند.
 
بهروز محمد زاده شهردار منطقه 17 هم در این همایش با اشاره به حمایت مدیریت شهری از فعالیت خانه های سلامت گفت: با توجه به اینکه شهر سالم در گرو سلامت شهروندان است، امیدواریم بیش از پیش شاهد برپایی چنین برنامه هایی باشیم.
 
در این همایش دکتر کشاورز نیز در خصوص به مصرف بی رویه نمک و روغن و شکر در میان خانواده ها هشدار داد و اظهار داشت متاسفانه به دلیل فقدان آگاهی لازم و باورهای غلط ،انواع بیماری های در میان مردم دیده می شود که عمدتا ناشی از بد مصرف کردن انواع خوراکیها و نوشیدنیهای حاوی مواد قندی و همچنین مصرف روغن جامد و همچنین نمک فاقد ید است.
 
این همایش با حضور دکتر گلمکانی، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، دکتر کشاورز استاد تغذیه مجامع علمی کشور، بهروز محمدزاده، شهردار منطقه، مسئولان خانه های سلامت و جمعی از شهروندان منطقه برپا شد. در بخش پایانی برنامه هم از 3 نفر از برگزیدگان بخش آشپزی و 5 شهروند برگزیده مسابقه اطلاعات عمومی این برنامه با اهدای هدایایی تجلیل شد.
برچسب ها: همایش ، تغذیه ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار