جواد نکو‌نام باز‌یکن فعلی تیم استقلال که عملکرد مناسبی در این تیم داشته است به احتمال زیاد یکی از مسافران جام جهانی 2014 برزیل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به بهانه حضور جواد نکو‌نام در جام جهانی 2014 برزیل زندگی نامه این باز‌یکن را در ذیل شرح دادیم که از نظر خواهیم گذراند:
 
جواد نکونا‌م متولد 16 مهر 1359 7 اکتبر 1980 در شهر ری باز‌یکن فوتبال اهل ایران است.
 
وی در تیم‌های پاس تهران، الوحده‌ و الشار‌جه امار‌ات و اوسا‌سونای اسپانیا بازی کرده است و هم اکنون در تیم استقلال بازی می‌کند.


 
** پاس تهران
 
 نکونام‌ در سال 1377 در حالی که تنها 18 سال داشت به تیم پاس تهران پیوست عملکرد او در 2 فصل ابتدایی حضورشان در پاس سبب شد تا مورد توجه مربیان وقت تیم‌های ملی جوانان و امید قرار بگیرد.
 
 وی در فصل 83-82 لیگ برتر فوتبال ایران با زدن ده گل، چهارمین گلزن برتر لیگ لقب گرفت و در قهرمانی پاس در سومین دوره از لیگ برتر ایران موسوم به جام خلیج فارس نقش مهمی ایفا کرد او همچنین در پایان فصل 83-84 در حالی که با زدن نه گل به عنوان پنجمین گلزن برتر لیگ دست یافته بود، مورد توجه باشگاه بشیکتاش‌ ترکیه قرار گرفت رضا ‌چلیم بای‌ مربی‌ وقت ‌بشیکتاش، تعریف های مصطفی دنیز‌لی، مربی آن زمان پاس از جواد نکو‌نام را یکی از دلایل ارائه این پیشنهاد می‌داند، چند روز  از پیشنهاد باشگاه فوتبال بشیکتا‌ش ترکیه این بار باشگاه فوتبال کایزر‌سلاترن آلمان بود که خواستار وی شد در حالی که رسانه‌های ایران از هم بازی شدن نکو‌نام در کایزر‌سلاترن با فریدون زندی خبر می‌دادند باشگاه پاس به این پیشنهاد‌ها پاسخ منفی داد او در مجموع 187 بار پیراهن تیم پاس را بر تن کرد و 49 گل هم برای تیمش  به ثمر رساند سرانجام  پس از 7 فصل حضور در پاس و با شروع نیم فصل 2006-2005 لیگ امار‌ات جواد نکو‌نام از تیم پاس تهران جدا شد و به باشگاه فوتبال الو‌حده امار‌ات پیوست.
 
** الو‌حده اما‌رات و الشار‌جه اما‌رات
 
 جواد نکو‌نام که با قرار دادی یک میلیون دلاری به الو‌حده پیوسته بود از انجام یازده بازی و زدن سه گل این بار با قرار دادی سه ماهه به ارزش سیصد و پنجاه هزار دلار به باشگاه الشار‌جه پیوست، او در پانزده بازی با پیراهن الشار‌جه به میلان رفت و 5 گل هم برای این تیم به ثمر رساند.
 
عملکرد نکو‌نام در جام جهانی 2006 آلمان باعث شد تا بار دیگر تیم‌های اروپایی از جمله باشگاه  فوتبال هرتابر‌لین آلمان خواهان به خدمت گرفتن وی باشد اما در نهایت وی با قرار دادی دو ساله به باشگاه فوتبال او‌ساسونا اسپانیا که صد و ششمین تیم دهه اول قرن 21 باشگاه‌های جهان بود،‌پیوست و بعد از سال‌ها توپ زدن در اسپانیا به ایران و تیم مورد علاقه خود استقلال پیوست.
 
** اوساسو‌نا اسپانیا
 
 جواد نکو‌نام که  اولین باز‌یکن ایران بود که در لا‌یگا بازی می‌کرد در نخستین فصل حضورش در لا‌لیگا، با گل طلایی که در جام یو‌فا مقابل بورد‌و فرانسه زد باعث صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی شد این نخستین بار بود که اوسا‌سونا جزو 16 تیم برتر جام یو‌فا قرار می‌گرفت.
 
 در 14 آگوست 2007 نکونا‌م دچار پارگی لیگا‌فت در زانوی راست خود شد و پس از انجام عمل جراحی، هشت ماه از ‌میادین فوتبال دور شد در 24 نوامبر سال 2007  مدیران اوساسو‌نا اقدام به تمدید قرار داد نکو‌نام برای سومین سال متوالی نمودند.
 
 نکونا‌م در سومین فصل حضورش در اوساسو‌نا موفق شد در دیدار تیم‌های رئال‌ مادرید و او‌ساسونا که در ورزشگاه بر‌نابئو برگزار می‌شد دروازه کا‌سیاس را باز کند.
 
 در تیر ماه 1391 نکونا‌م علی رغم پیشنهاد دو میلیون یور‌ویی باشگاه قطری ‌الریان با قرار داد یکساله برای حضور در لیگ برتر فوتبال ایران با باشگاه فوتبال استقلال تهران به توافق رسید و رسماً به این تیم پیوست.

** استقلال تهران

پیوستن جواد ‌نکونام  به استقلال و میزن مبلغ قرارداد وی حواشی زیادی به همراه داشت، در حالی که بعضی رسانه‌های ایران رقم قرارداد وی را میلیاردی می‌دانستند و به بالا بودن رقم قرارداد او انتقاد داشتند، جواد نکونام معتقد بود رقم پیشنهادی تیم‌های قطری و اماراتی سه برابر استقلال بوده است، وی انتخاب استقلال را به خاطر رسیدن به عشق دوران کودکی‌اش و همچنین دو‌ی هفت ساله از خانواده‌اش به واسطه حضور در اسپانیا می‌داند با این حال مدیر عامل استقلال مدعی شد باشگاه استقلال برای جذب جواد نکونام یک میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون تومان هزینه کرده است که البته دروغی بیش نیست!



** تیم ملی

 نکو‌نام در 22 دی سال 1379 و در حالی که تنها 19 سال و 31 روز داشت، برای نخستین بار پیراهن تیم ملی ایران را در دیدار دوستانه برابر اکوادور بر تن کرد این هافبک ملی‌پوش در تاریخ 27 خرداد سال 1383
 در دیدار تیم ملی ایران برابر لبنان موفق شد اولین گل ملی ‌اش را به ثمر برساند.

وی در سه دوره از جام ملت‌های آسیا (2004-2008-2011) و همچنین در جام جهانی 2006 به همراه تیم ملی ایران حضور داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نکونام ، مسافران ، احتمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار