سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آلودگی هوا ابتلا به سرطان را در استان مرکزی ‌افزایش داده است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، طاهراحمدی در کنگره ملی بررسی بیماری‌های سرطان در استان گفت : داشتن اطلاعات و آگاهی در زمینه عوامل خطرآفرین می‌تواند تا حدود بسیاری بازدارنده ابتلا افراد به بیماری و به خصوص سرطان شود.

وی افزود : بیماری سرطان از جمله بیماری‌هایی است که تشخیص به موقع آن می‌تواند بیمار را در موقعیت بهتر برای درمان قرار دهد و از خطرات، هزینه‌ها و مشکلات دیگر جلوگیری کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه سرطان از شایع‌ترین بیمار‌های غیر واگیر و غیر عفونی است که افراد بسیاری به آن دچار می‌شوند، گفت : متاسفانه هم اکنون سرطان بعد از بیماری قلبی و عروقی و حوادث جاده‌ای، سومین علت مرگ و میر در کشور است.

طاهراحمدی افزود: کاهش مصرف دخانیات، داشتن تغذیه مناسب، رفع عدم تحرک یا کم تحرکی و اجتناب با برخورد برخی از مشاغل نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان دارد که باید در این زمینه آگاهی افراد را بالا برد.

وی آمار ابتلا به سرطان در استان را تهدیدی جدی دانست و افزود : متاسفانه بخش قابل توجهی از ابتلاء افراد به بیماری سرطان مربوط به آلاینده‌ها است که باید تحقیقات مناسبی در زمینه میزان آلایندگی واحدها و تاثیر آن در بروز بیماری سرطان صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به بالا بودن شیوع سرطان پوست، سینه و معده در استان گفت : سرطانمعده در آقایان و سرطان سینه در خانم‌ها از مرگ آورترین سرطان‌ها به شمار می‌رود./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.