بر اساس مرکز آمار اتحادیه اروپا موسوم به "یورواستات"، در ماه نوامبر 19 هزار جوان دیگر به جمع بیکاران در این اتحادیه پیوستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی‌وی، آمارها نشان می‌دهد هم اکنون 26 میلیون و 500 هزار نفر در اتحادیه اروپا بیکار هستند که 19 میلیون نفر از این تعداد در منطقه یورو زندگی می‌کنند.

یک جوان دیگر گفت متاسفانه شرکتها بیشتر افراد با سن بالاتر را که تجربه بیشتری دارند استخدام می کنند و از استخدام جوانان خودداری می کنند. به همین علت می بینیم بیکاری در میان جوانان هر روز بیشتر می شود. آنها باید فرصت بیشتری به جوانان بدهند.

از نوامبر 2012 تا نوامبر 2013، 452 هزار نفر به شمار بیکاران در این اتحادیه اضافه شده است و از هر سه فرد بزرگسال در یونان و اسپانیا یک نفر بیکار است.

پنج میلیون و 600 هزار نفر زیر 25 سال در اتحادیه اروپا بیکار هستند. برخی می‌گویند نهادهای اتحادیه اروپا مسئول افزایش بیکاری هستند زیرا نتوانسته‌اند مهاجرت را به درستی مدیریت کنند.

"جورولف آنمانس" از نمایندگان پارلمان بلژیک گفت: در سال‌های اخیر میزان مهاجرت به اتحادیه اروپا افزایش یافته است و جوانان زیادی از سراسر جهان به اتحادیه اروپا آمده‌اند، بدون اینکه بتوانیم آنها را جذب بازار کار کنیم.

برخی اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند چهار سال طول می‌کشد تا بهبود قابل ملاحظه‌ای در مشکل فلج‌کننده بیکاری در اتحادیه اروپا حاصل شود و شرط این اتفاق این است که بحران اقتصادی جدید برای کشورهای عضو اتفاق نیفتد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیکاری ، اتحادیه ، اروپا ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار