سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس اعتقاد دارد تفاوت بازیکنان عادی با ستاره ها در این است که بازیکنان معمولی بیشتر روی ضعفهایشان تمرکز دارند و بازیکنان قزوین هم یاد گرفته اند که اینطور نباشند.

محمدرضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از تاکتیکی بودن تیمش دفاع کرد و توضیح داد: تاکتیک جزء مهمی از بسکتبال است و حرف اول را در این رشته می زند. ما هم ابتدا کارهای پایه ای را در بازکنان خود تقویت کرده و بازی به بازی این باور را به آنها دادیم که توانمندی زیادی دارند. 

وی اعتقاد دارد: تمام تلاش ما روی این است که تمرکز بازیکنان روی نقاط ضعفشان نباشد چون تفاوت بهترینهای دنیا با بازیکنان ضعیف در این است که ستاره ها بیشتر روی نقاط قوت خود تمرکز دارند وگرنه در صورت فکر کردن به ضعفهای خود اعتماد به نفسشان را از دست می دهند. 

ابتدا بحث دفاع را در تیم تقویت کردیم

سرمربی هفت الماس ادامه می دهد: در قزوین ابتدا روی بحث روانی بازیکنان کار کردیم و بعد دفاع را به آنها یاد دادیم چون تاکتیکهای دفاعی راحتتر است. وقتی از این جهت تقویت شدند به بحث حمله رسیدیم. 

اسلامی در مورد بازی با مهرام توضیح داد: بازی پرتنش و نزدیکی داشتیم. وقتی تیم مقابل در این حد بزرگ باشد، بازیکن هر لحظه منتظر یک اتفاق است. شاید تمرکز بازیکنان ما روی حمله کم باشد اما در دفاع کم اشتباه بودند. ما در کوارتر چهارم چندین پنالتی را از دست دادیم که اگر از آنها استفاده می کردیم با توجه به خطاهای بالای بازیکنان حریف امکان تساوی در وقت عادی و همچنین برد در وقت اضافه برایمان وجود داشت.

بازیکنان ما تنها 2 یا 3 اشتباه دفاعی داشتند

وی اضافه کرد: بازیکنان ما در نیمه دوم تنها 2 یا 3 اشتباه داشتند که سعید داورپناه دقیقا از همین اشتباهات استفاده بهینه کرده و با پرتابهای خود فاصله ایجاد کرد ما هم دیگر توان مقابله با بازی فیزیکی آنها را نداشتیم اما در هر حال بازی جذابی میان ما و مهرام رقم خورد که تماشاگران هم لذت بردند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: قزوین ، اسلامی ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار