این مجمع در زمینه ترویج و نشر معارف قرآن و اهل بیت فعالیت دارد وتاکنون یک هزار و 500 عنوان کتاب را به 53 زبان دنیا ترجمه و منتشر کرده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مجمع جهانی اهل البیت در قالب فعالیتهای فرهنگی، علمی و مذهبی با 115 کشور جهان در ارتباط است و در 60 کشور نیز مجامع اهل البیت به عنوان مجامع رسمی فعالیت دارند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت در همایش نکوداشت آیت العظمی علامه حائری سمنانی گفت: این مجمع در زمینه ترویج و نشر معارف قرآن و اهل بیت فعالیت دارد وتاکنون یک هزار و 500 عنوان کتاب را به 53 زبان دنیا ترجمه و منتشر کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری افزود: در زمینه فعالیت های مجازی نیز پورتال این مجمع با شش زبان دنیا فعال است و خبرگزاری این مجمع (ابنا) به 19 زبان دنیا اخبار جهان اسلام و اهل البیت را منتشر و ارائه می کند
اختری پاسخگویی به شبهات را از دیگر فعالیت های این مجمع بیان کرد و اظهار داشت: دانشگاه مجمع اهل البیت نیز با 150 دانشجو از کشورهای مختلف در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت دارد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت برگزاری همایش ها، برپایی کرسی های شیعه شناسی در برخی دانشگاهها، اعزام مبلغین دینی و کمک به مساجد، مراکز فرهنگی حسینیه ها و ... را از دیگر فعالیت ها بیان کرد./س
برچسب ها: مجمع ، جهانی ، اهل البیت ، اختری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.