گروه‌های مسلح در اردوگاه فلسطینی نشین یرموک دمشق مانع از خروج بیماران از این اردوگاه شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم ، به گزارش این شبکه،عملیات تلاش برای خروج افراد بیمار از اردوگاه یرموک به دلیل تیراندازی گروه های مسلح از داخل این اردوگاه علیه نیروهای امدادی به شکست انجامید. دولت سوریه به درخواست شماری از گروه‌های فلسطینی برای خروج سیصد بیمار یک تیم امدادی به این اردوگاه اعزام کرده بود تا این بیماران در بیمارستان های سوریه درمان شوند.

حسام زیدان خبرنگار این شبکه در دمشق در گزارشی در این زمینه افزود: همزمان با ادامه درگیری میان نیروهای جبهه خلق برای آزادی فلسطین با گروه های مسلح در اطراف اردوگاه یرموک، دولت سوریه در پاسخ به درخواست شماری از گروه های فلسطینی تلاش کرد سیصد نفر از افراد بیمار از این اردوگاه از طریق ورود نیروهای امدادی خارج شوند ولی گروه های مسلح مانع از حضور گروه های امدادی در این اردوگاه شدند. خودسری های گروه های مسلح و اجازه ندادن به افراد بیمار برای خروج از اردوگاه باعث تشدید مشکلات غیرنظامیان در این اردوگاه شده است.

ماهر شیخه مسئول بخش پزشکی جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: با گروه های مسلح توافق کرده بودیم که غیرنظامیان از اردوگاه خارج شوند ولی این گروه این توافق را نقض و به سوی آنان تیراندازی کردند و نیروهای امدادی را هدف قرار دادند. اولین بار نیست که گروه های مسلح چنین عملیاتی را به شکست می کشانند. فلسطینیان از گروه های مسلح می خواهند این اردوگاه را ترک کنند.

شهروند فلسطینی گفت: گروه های تروریست مانع از خروج از بیماران از اردوگاه می شوند و به سوی نیروهای امدادی و هلال احمر تیراندازی می کنند.

خبرنگار این شبکه افزود: ادامه حضور گروه های مسلح در اردوگاه یرموک باعث تشدید مشکلات غیر نظامیان و وخامت وضع بیماران شده است. گروه های مسلح از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار