معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تولید 800 تن عسل توسط زنبورداران اين استان خبر داد.

طالبیان‌پور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با بيان اينكه اين مقدارعسل طي سه ماه گذشته برداشت شده است گفت::بیش از 1800زنبورداردراستان وجود دارد و حدود 2900 نفر نیز در این حرفه مشغول به کار هستند.
وي با اشاره به ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در تولید عسل گفت:اقلیم چهار فصل و پوشش گیاهی متنوع از پتانسیل‌های مطلوب استان برای تولید عسل مرغوب است.
طالبیان‌پورمهم‌ترین عوامل تولید عسل مرغوب را شرایط اقلیمی و  مهارت زنبوردار دانست و گفت: با توجه به پوشش گیاهی مطلوب در دامنه کوه‌های استان عسل تولیدی در این منطقه جزو کیفی‌ترین عسل‌های تولیدی در کشور است.
وي با اشاره به وضعیت روبه رشد تولید عسل در استان گفت: ورود عسل‌های بی کیفیت به بازار، عرصه را بر عسل‌های مرغوب استان تنگ کرده است.
طالبیان‌پور نبود بازار مناسب برای عسل تولیدی دراستان را بزرگ‌ترین مشکل زنبورداران عنوان كرد وگفت: عسل مرغوبی که در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود به دلایل مختلف از جمله عدم بازاریاب مناسب و فقدان بسته‌بندی مناسب درخیلی از موارد روی دست زنبورداران می‌ماند و مردم از عسل‌های تقلبی به جای عسل طبیعی و باکیفیت استفاده می‌کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.