مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان از بردشت 34 هزار تن مركبات خبر داد .  

زواره آزادپور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  با اشاره به ظرفیت بالای این استان در تولید مرکبات گفت بیش از 34 هزار تن انواع مرکبات در سال جاری از باغات مرکبات استان برداشت شد.
وی  با اشاره به وضعیت مساعد مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد برای رشد و بازدهی مرکبات گفت: سطح زیر کشت باغات مرکبات استان 7 هزار و 900 هکتار است که بالغ بر 5 هزار و 200 هکتار از این میزان بارور هستند.
وي با بيان اينكه در سال زراعی جاری 4 هزار تن لیمو ترش از باغ‌های کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی برداشت شد گفت: زمان برداشت محصول لیمو ترش از اواخر شهریور تا نیمه اول آبان بوده و اكنون زمان برداشت دیگر محصولات باغ‌های مرکبات استان مانند پرتقال، نارنگی و لیموشیرین نیز فرا رسیده است.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اينكه سال گذشته باغات مركبات دچار پديده سرمازدگي شده بودند گفت: برداشت مركبات در استان بايد بيش از اين ميزان مي شد كه چون درختان سالهاي گذشته دچار سرمازدگي شدند امسال برداشت متوسط داشته ايم هر چند حدود 30 درصد از باغات ليموترش توسط جهاد كشاورزي تا كنون اصلاح شده است .  
آزادپور افزود: با توجه به حساس بودن مرکبات به سرما انتظار می‌رود کسانی که قصد احداث باغ مرکبات دارند از پایه‌های مقاوم به سرما استفاده کنند تا در ادامه کار خود دچار ضرر و زیان نشوند.
وی با بیان اهمیت به کار گیری اصول مهندسی نوین در باغداری گفت: کشاورزان باید در همه حال از مشاوره مهندسین جهاد کشاورزی استفاده کنند./س
برچسب ها: برداشت ، مرکبات ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.