یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: محتویات موجود در فضای مجازی برای کودکان مفید نیست.

حامد محبتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اینترنت و فضای مجازی امروزه با شتاب خیره کننده خود در حال نفوذ در دنیای ارتباطی جامعه ما شده است، اظهار کرد:‌ این پدیده نوظهور بین کودکان و نوجوانان برای خود جا باز کرده است، به طوری که به تفریحی برای آنان تبدیل شده است.
 
وی افزود: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که عمده‌ی مطالب پراکنده در اینترنت متناسب سطح فکری کودکان و نوجوانان نیست.
 
وی همچنین با ناامن خواندن فضاهای مجازی برای کودکان عنوان کرد: لازم است خانواده‌ها به نحوه بهره‌مندی کودکان خود از اینترنت کنترل کافی داشته باشند چرا که آنان ذهن کنجکاو و جستجوگری دارند که با نظارت صحیح والدین از چالش‌های احتمالی جلوگیری به عمل می‌آید.  
 
این استاد دانشگاه در تشریح راه‌کارهای مفید نظارتی والدین در جهت بهره‌مندی ایمن فرزندان از فضای مجازی اظهار داشت: زمانی را برای استفاده کودکان از محیط اینترنت در نظر بگیریم و به همراه آنان  به جستجوی سایت‌ها و مطالب هیجان‌انگیز متناسب با سن و سالشان بپردازیم و در واقع به نوعی توافق در رابطه با نحوه استفاده صحیح از اینترنت با کودکنمان برسیم.
 
این کارشناس خاطرنشان کرد: با فرزندان خود در رابطه با تجارب آنان از بهره‌مندی از فضاهای اینترنت صحبت به میان بیاوریم و هر چند وقت یکبار نزد آنان کارورزی کنیم.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: هیولا ، مجازی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار