تاکنون دولت عراق اشاره اي به دستيابي به توافق با بزرگان عشاير فلوجه و الرمادي نکرده اند و پاسخي براي استقرار نيروهاي پليس در فلوجه به عشاير نداداند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ، روحانيون و سران عشاير شهر فلوجه با انتشار بيانيه اي از نيروهاي پليس محلي خواستند در اين شهر مستقر شوند و مدارس و مراکز دولتي فعاليت خود را از سر بگيرند. 

 اين افراد از ساکنان فلوجه که به ديگر مناطق گريخته اند نيز خواستند به محل سکونتشان بازگردند. 

رسانه هاي عراق اعلام کردند شخصيت هاي شهر فلوجه با نيروهاي ارتش عراق در خصوص عقب نشيني از اين شهر و خروج افراد مسلح از خيابان ها و بازگشايي بزرگراه نزديک فلوجه به روي نيروهاي ارتش به توافق رسيدند. 

"اشرف العزاوي" گزارشگر روسيا اليوم در ارتباط زنده با اين شبکه از بغداد، گفت: «تاکنون وزارت دفاع عراق و دفتر نخست وزير اين کشور اشاره اي به دستيابي به توافق با بزرگان عشاير فلوجه و الرمادي نکرده اند. وزارت دفاع عراق خواستار نابودي گروه هاي مسلح وابسته به داعش و گروه هاي مسلح غيرقانوني يا تسليم شدن آنان به نيروهاي ارتش در استان الانبار شده است تا ارتش از ورود به شهر فلوجه خودداري کند. تا اين لحظه اين شرط ارتش تحقق پيدا نکرده است و در نتيجه وزارت دفاع از دستيابي به توافق سخني نگفته است. مذاکرات با سران عشاير فلوجه با ميانجي گري عشاير رمادي و شوراهاي بيداري ادامه دارد.هم اکنون نيروهاي زيادي از ارتش عراق از جمله خودروهاي زرهي در اطراف شهر فلوجه مستقر شده اند ولي وارد شهر نشده اند و از عشاير خواسته اند با گروه هاي مسلح بجنگند و آنها را به نيروهاي عراقي تحويل دهند. نوعي آرامش محتاطانه در فلوجه  ديده مي شود ولي نيروهاي ارتش در ابوغريب هدف حمله افراد مسلح قرار گرفتند. درگيري ها در جنوب رمادي نيز بين افراد مسلح و نيروهاي عشاير ادامه دارد».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار