نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خواستار برنامه‌ریزی هدفمند برای رفع معضل بیکاری در کشور شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛  ابراهیم کارخانه ای  گفت: نزدیک شدن بیکاری به قله هرم بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یک هشدار است .
وی افزود: این هشداری است که اقدام جدی و امنیتی مسئولان امر را می‌طلبد
زیرا اولویت اول برنامه‌ریزی اقتصادی کشور باید رفع معضل بیکاری باشد .
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت:  باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رود که در کشور به جای درآمدهای نفتی توجه به درآمدهای حاصل از معادن جای آن را بگیرد.
وی گفت:  وزارت صنعت، معدن و تجارت از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد.
کارخانه‌ای در ادامه مدیریت مدبرانه برنامه اقتصادی کشور در راستای رعایت بندهای هشتم و نهم اصل 43 قانون اساسی را نیز ضروری دانست و ابراز داشت: این اصل زمینه جلوگیری از بروز سلطه اقتصادی بیگانه به اقتصاد کشور از یک سو و رسیدن به خودکفایی را از سوی دیگر فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: در شرایطی که کشور بیگانگان به دنبال سلطه اقتصادی در کشور هستند برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از سلطه اقتصادی و رهایی از وابستگی بر اساس این بندها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
وی تأکید کرد: در این خصوص مسئولیت وزارتخانه‌های «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «صنعت، معدن و تجارت» و ((جهادکشاورزی» از همه بیشتر است.
کارخانه‌ای خواستار تجدید نظر اساسی در بهره مالکانه و حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن با توجه به سهم ناچیز حدود یک درصدی معادن در تأمین درآمدهای دولت با وجود ذخایر معدنی در کشور شد./س
برچسب ها: برنامه ، هدفمند ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.