عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: برای اینکه مجلس از وزرا سوال نپرسد، رئیس جمهور و وزرا به قانون عمل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، موسی الرضا ثروتی در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس، گفت: از رئیس مجلس برای دفاع از نمایندگان تشکر می‌کنم.  
 
وی با اشاره به موضوع سوال از وزرا ادامه داد: رئیس جمهور محترم می‌گوید: نمایندگان کمتر سوال کنند ما هم تقاضایمان از رئیس جمهور این است که به قوانین عمل کنند، گر به قوانین عمل کنند نمایندگان دوست ندارند که از وزرا سوال کنند.  
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: چرا وزرا به قانون برنامه پنجم توسعه عمل نمی‌کنند چرا پس از یک ماه قول آقای رئیس جمهور وزیر راه، وزیر نیرو، وزیر اقتصاد برای جبران جایگزینی شرکت مهاباد هنوز درگیر یک صورت جلسه هستیم.  
 
وی ادامه داد: همچنین بسیاری از استان‌ها که به پرواز ضروری احتیاج دارند از وجود سفرهای پروازی برخوردار نیستند و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، همکاران در خلال بررسی بودجه اجازه دهند که پروازهای خارجی به برخی از استان‌ها نیز صورت گیرد.  
 
ثروتی با بیان اینکه بودجه دانشگاه‌های تهران ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده گفت: بودجه دانشگاه‌های استان‌ها کاهش پیدا کرده است، این چه نوع توسعه متوازن است، از رئیس جمهور سوال می‌کنیم آیا نباید رئیس جمهور اصل ۴۸ قانون اساسی را اجرا کند؟ نباید توسعه متوازن را گسترش دهد.  
 
وی افزود: همچنین ماده ۱۸۰ قانون پنجم توسعه می‌گوید که باید توسعه متوازن ایجاد شود و دو درصد از بودجه کل به شهرستان‌های محروم تعلق گیرد، متاسفانه نه دولت عدالتخواه این کار را کرد و نه دولت تدبیر و امید.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار