هنرمندان خوشنويس صدايي زيبا و دلنشين را با قلم ني خود همچون تاري، گوش را نوازش مي كنند

 


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، خوشنویسی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است اين هنر جنبه‌هایی از سنت را در دل خود دارد كه در اين هنر تمام فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد اما در مشرق زمین و به‌ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران در قله هنرهای بصری قرار گرفته است كه هنرمندان با تعادل میان قالب و محتوا همراه با آراستگی و ملایمت تمام می توانند شكل مناسب را برای معانی مختلف فراهم كنند.

خوشنويس بجنوردي فارغ التحصیل فوق خوشنویسی و مهندسی معماری است و ازدوران ابتدایی علاقه بسياري به هنرخوشنويسي داشتم وبا شركت درکلاسهای براتعلی مدحت اين حرفه زيبا را آغاز كرده است.

عبداله قهرمان خوشنویسی را هنر قدسی وهنر نابي مي داند که باعث صیقل روح میشود چراكه صداي دلنشين قلم ني آرامشي را به روح و روان آدمي مي بخشد و افراد را وارد فضايي آرام مي كند.

خط تخصصی اين هنرمند جوان ثلث است كه اولین اثروي به شکل حرفه ای براي ارائه در نمایشگاه آیاتی از قران کریم بود وبهترین اثرعبدالله قهرمان حلیه نام دارد.

تاثیر خوشنویسی برجان خوشنویس، و ضرورت آشنایی او با مفهوم عمیق آیات، احادیث و اشعاری که می‌نویسد، بارها توسط خوشنویسان گوشزد شده است.

به نظر اين هنرمند جوان هنرمندان نقش ارزنده ای در جامعه ايفا مي كنند که متأسفانه در حال حاضر نقش اين هنرمندان در برخي از رشته ها خیلی کمرنگ شده و به قشر هنري هیچ گونه بهایی داده نمیشود.

قهرمان با اشاره به اينكه ظرفیتهایي در رده بین الملی در استان وجود دارد می گوید:استفاده از اين ظرفيتها باعث شناساندن هنرمندان استان به ساير استانها و كشورهاي ديگر خواهد شد.

وي تا كنون رتبه سوم ثلث هنرهاي تجسمي ترنج اهواز،رتبه اول ششمين جشنواره منطقه اي نماز بيرجند، رتبه اول هفتمين جشنواره فرهنگي هنري نماز دانشگاه آزاد مشهد و همچنين در جشنواره بین المللی کشورهاي امارات وترکیه را شركت كرده است.

قهرمان تواضع وفروتنی را مهم ترین نکته در خوشنویسی و در كنار مردم وهمراه مردم بودن را راز ماندگاري دانسته و می افزاید:قشر جوان جامعه داراي ظرفیتهای هنری فراوانی هستند كه تنها نبايد سازمان هاي فرهنگي چون ارشاد اسلامي و يا حوزه هنري براي اين قشر از جامعه تلاش كنند بلكه تمام سازمان ها و ارگانهاي دولتي مي بايست جهت شكوفايي و پرورش اين جوانان هنرمند زمينه هاي لازم را فراهم سازند تا اين آثار هنري دفن نشوند و از بين روند.

قهرمان نبود حمایت مالي برای خوشنویسي را تا كنون در ذهن به عنوان خاطره اي تلخ زنده نگه داشته و حفظ كردن جایگاه هنر وهنرمند خوشنویس را به عنوان رويايي شيرين در ذهن خود مي پروراند/س.

برچسب ها: هنر ، هنرمند ، خوشنویس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.