روزنامه واشنگتن پست نوشت: به عقيده مسؤولان آمريكايي يك زنداني كه سابقا در گوانتانامو زنداني بود، در حمله به كنسولگري آمريكا در بنغازي دست دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانس پرس، روزنامه واشنگتن پست نوشت : مسؤولان آمريكايي معتقدند كه يك زنداني كه سابقا در گوانتانامو زنداني بوده‌است ، در حمله به كنسولگري آمريكا در شهر بنغازي ليبي در سپتامبر 2012 كه منجر به كشته شدن سفير آمريكا دراين كشور گرديد، نقش دارد .

به حسب گزارش اين روزنامه : عناصري از گروه "انصار الشريعة" به فرماندهي "ابوسفيان بن غومو" در شهر "درنة" ليبي ، شبانه در حمله‌اي كه منجر به كشته شدن سفير آمريكا "كريستوفر استيونس" و سه‌ تن از آمريكايي‌هاي ديگر شد، دست داشته‌اند.

اين روزنامه توضيح مي‌دهد : مقامات آمريكايي قصد دارند تا سه شاخه از گروه "بن غومو" و مقر آنان را در شهر درنه و بنغازي و تونس را به ليست سياه سازمان هاي تروريستي اضافه نمايند. اين روزنامه گفته است كه مقامات آمريكا بزودي اعلام مي‌كنند كه "بن غومو" و دو تن ديگر از افراد اين گروه شبه‌نظامي تروريست هستند.

شاهدان عيني در گزارشي كه به مسؤولين آمريكايي داده‌اند اعلام كرده‌اند : افرادي از غومو از شهر درنه قبل از حمله در 11 سپتامبر سال 2012 به بنغازي آمده بودند.چ

اين روزنامه طبق مداركي كه ويكي‌ليكس از قول منابع نظامي آمريكايي اعلام كرده بود ، نوشت:غومو 54 ساله به مدت 10 سال در زندان‌هاي ليبي گذراند و پس از آن به مصر و سپس به افغانستان ، جايي كه اسامه بن لادن وي را در پايگاه‌هاي نظامي اش جاي داده بود فرار كرد .

شايان ذكر است : وزارت خارجه آمريكا اخيرا اعلام كرده بود كه اين سازمان هيچ مدركي كه نشان دهد كه هسته‌ اصلي حمله متعلق به القاعده است در دست ندارد ، اما با اين وجود گفت كه مهاجمان احتمالا از ايدئولوژي القاعده الهام گرفته بودند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار