مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: ‌براساس یک نظر سنجی 80 درصد مردم ایران خواهان کمک به دیگران هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، حمید نصیری در جلسه توجیهی ایجاد مراکز نیکوکاری در زاهدان بر توسعه مشارکت‌های مردمی با استفاده از روش‌های نوین تاکید کرد و افزود: مراکز نیکوکاری براساس یک سری اسناد بالا دستی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم 96 بار از انفاق و نیکوکاری یاد کرده، لذا به عنوان مرجع اسناد بالا دستی مراکز نیکوکاری یاد می‌شود.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد کشور بیان داشت: منویات مقام معظم رهبری، چشم‌انداز 20 ساله کمیته امداد و برنامه پنجم توسعه دیگر اسناد مراکز نیکوکاری قلمداد می‌شود.

نصیری خاطرنشان کرد : توانمندسازی محله و نیازمندان آن، تربیت مددکار و پرورش ناظر خودکفا، جذب نیروهای افتخاری، استفاده از تخصص آحاد مردم جامعه و گرایش به سمت تشکل‌گرایی و محله محوری از جمله اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است.

وی افزود: کمیته امداد در رفتار فعلی مشارکت مردم در اجرای امور ندارد و آن ارتباط حسی بین امدادگر و خیرین و نیکوکاران ایجاد نشده است، امروزه مشارکت را مساوی با جمع‌آوری پول می‌دانیم در حالی که این امر نادرست است.

مدیر کل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: باتوجه به کارهای ارزشمندی که از سوی کمیته امداد انجام شده اما ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم که بالفعل مانده و این وضعیت نگران کننده و باید یک تحول ایجاد کنیم که در این زمینه مراکز نیکوکاری نقش راهبردی دارند.

نصیری ادامه داد: شبکه‌های مردمی پلی بین فقرا و اغنیاء هستند که با پیشرفت دنیا یک نگاه و نگرش جدید به مشارکت‌های مردمی دارد.

وی افزود: مردم در مراکز نیکوکاری با فقر‌زدایی مبارزه می‌کنند و حمایت‌های اجتماعی از نیازمندان و محرومان مردمی می‌شود.

مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه 34 درصد فعالیت کمیته امداد در بخش مشارکت‌ها صرف می‌شود، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری مشارکت‌ها را علمی و هدفمند می‌کند و تغییر زیرساخت متناسب با تغییرات اجتماعی است.

نصیری یادآور شد: براساس یک نظر سنجی 80 درصد مردم ایران خواهان کمک به دیگران هستند، کمیته امداد چقدر از این ظرفیت استفاده کرده و چقدر از نظرات مردم برای فقر زادیی استفاده نموده، باید دیدگاه و نگرش خود را نسبت به مشارکت های مردمی تغییر دهیم و خیرین و نیکوکاران را به عنوان یک سرمایه نامحدود یاد کنیم.

وی با بیان اینکه شبکه‌های نیکوکاری با هدف اعتمادسازی کمیته امداد به مردم بنا شده، افزود: خدمت گیرندگان مبلغین کمیته امداد در دهه چهارم انقلاب هستند.

مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد کشور تاکید کرد: مددکار باید تفکر مشارکتی و اعتمادساز داشته باشد هرجا دید که خیر و نیکوکاری می‌رنجد مددکار با رفتار خود مرهمی بر درد آنان باشد. تمامی حوزه های کمیته امداد برای حفظ خیرین و نیکوکاران دخیل هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مشارکت یک کار پیچیده و سخت است، کمیته امداد با موجود پیچیده انسان ارتباط برقرار می‌کند.

نصیری تصریح کرد: کمیته امداد به نیروهایی که فقط صندوق‌ها را تخلیه می‌کند، نیاز ندارد بلکه به نیروی نیازمند است که صندوق‌ها را پر کند./ش

انتهای پیام/

برچسب ها: مردم ، ایران ، خواهان ، کمکبه ، دیگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.