معاون فرهنگی و امور جوانان استان مازندران گفت: فعالیت در حوزه جوانان نیاز به عزم ملی و حمایت همه دستگاه ها دارد. وزارت ورزش و جوانان نمی تواند به تنهایی برای حل مسائل جوانان اقدام کند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ازوزارت ورزش وجوانان مجتبی قدمی  افزود: وزارت ورزش و جوانان براساس قوانین یک دستگاه هماهنگ کننده است که از طریق شورای عالی جوانان و ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح ملی، استانی و شهرستانی مسائل جوانان را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد و به تصمیم گیری با همکاری دستگاه ها و نهادهای مسئول در امور جوانان می پردازد.

وی تصریح کرد: دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور می توانند در حوزه جوانان سرمایه گذاری کنند. ایجاد فرصت های شغلی، بهره گیری از جوانان تحصیلکرده و متخصص در رشته های مختلف اقتصادی و اجتماعی و ایجاد و در اختیار گذاشتن امکانات و تسهیلات دستگاهی از جمله اقداماتی است که دستگاه های مرتبط با امور جوانان می توانند برای حل مشکلات جوانان انجام دهند.

قدمی با اشاره به مشکل اشتغال جوانان مازندرانی اظهار داشت: نهادها و ارگان ها می توانند به منظور حمایت از جوانان و حل مشکل بیکاری، با در اختیار قرار دادن فرصت ها، امکانات، تسهیلات و سرمایه اندک و اولیه به جوانان، موجب ایجاد شغل و کار تولیدی برای نسل جوان کشور شوند.

وی با بیان اینکه جمعیت استان مازندران سه میلیون و صد هزار نفر است، گفت: یک سوم این جمعیت را جوانان تشکیل می دهند که متاسفانه بیکاری یکی از مشکلات اصلی جوانان این استان است. مازندران یک استان صنعتی نیست. شغل غالب مردم استان را کشاورزی آنهم به شیوه سنتی تشکیل می دهد. اگر بحث اشتغال جوانان حل شود خود به خود دیگر مشکلات جوانان مانند ازدواج، مسکن و آسیب های اجتماعی نیز حل می شود.


انتهاي پيام/
برچسب ها: فعالیت ، جوان ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار