رئیس اداره استاندارد بندر آستارا گفت: اداره استاندارد آستارا به حوزه معاونت اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان در آستارا ارتقا می‌یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، شاهرخ جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره استاندارد آستارا در زمینه صدور گواهینامه‌های انطباق صادراتی و وارداتی فعالیت می‌کند.

وی افزود: اداره استاندارد در زمینه تعیین کیفی و ماهیتی کالای وارداتی و صادراتی، صدور گواهی تاییدیه ایمنی آسانسور، صدور مجوز استاندارد برای واحدهای تولیدی و خدماتی، استانداردسازی ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه اداره استاندارد آستارا از طرف سازمان ملی استاندارد ایران محقق می‌شود، گفت: با توجه به موقعیت ممتاز مرزی آستارا و نیز توسعه یافتن صادرات و واردات از طریق گمرک این شهرستان، فعالیت‌های اداره استاندارد آستارا در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری یافته است.

وی ادامه داد: اداره استاندارد آستارا در کنار اداره‌های استاندارد شهرستان‌هایی نظیر ماکو، چابهار، قصرشیرین و بندر امیرآباد به معاونت اداره کل ارتقا می‌یابند.

به گفته جعفری، با ارتقای جایگاه اداره استاندارد آستارا فعالیت‌های این اداره به عنوان معاونت اداره کل استاندارد گیلان با کیفیت هر چه بهتر انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما از استانداردها برای رسیدن به سطحی از ایمنی، کیفیت و سازگاری در محصولات و فرآیندهایی که روی زندگی ما تاثیرگذار هستند، استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره استاندارد بندر آستارا، استانداردها را ابزاری حیاتی برای صنعت و تجارت دانست و یادآور شد: آنها به عنوان اساس و معیار معاملات بین خریداران و فروشندگان قرار می‌گیرند و اثرات بسیار زیادی روی سازمان‌ها و ملت‌ها و حتی اساس اقتصاد بازارهای جهان دارند.

جعفری متذکر شد: ایران بین 200 کشور عضو سازمان جهانی استاندارد (iso) رتبه بیست و نهم را دارد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: گیلان ، استاندارد ، آستارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.