تغییر در پوشش، آرایش موها و نوع رفتارها در سنین نوجوانی موجب نگرانی والدین شده و آنها را در مواجه با این امر دچار مشکل می نماید.

روح انگیز لطیفی  جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: نوجوانان گرایش زیادی به گروه همسالان خود  دارند و به دلیل تایید شدن، طرد شدن، مورد تمسخر قرار گرفتن از جانب آنها ناچارند خود را با محیط تطبیق داده و مانند دوستان خود لباس بپوشند، موهای خود را آرایش کنند و یا حتی مانند آنها رفتار کنند.
 
 وی ادامه داد: بسیاری از والدین در چنین مواقعی دچار نگرانی شده و با زور و اجبار تصمیم به متقاعد  کردن فرزندشان می نمایند اما می بایست در نظر داشته باشند که انتخاب نوجوانشان مطابق  میل و سلیقه آنها نیست و تا جایی که این امر موجب تخریب ارزشهای فرهنگی نشود، باید به آنها حق انتخاب داد.
 
 لطیفی تصریح کرد: دنبال مد بودن در سنین نوجوانی امری طبیعی بوده و جای نگرانی نیست بنابراین بهتر است به فرزند خود حق انتخاب دهید چرا که اجبار و مقاومت  شما می تواند موجب افسردگی و پایین آمدن اعتماد به نفس او شود.
 
 وی خاطر نشان کرد: انجام خال کوبی، جراحی های زیبایی، پوشیدن لباسها که حاوی مارکهای ضد اخلاقی است می تواند موجب تخریب ما شود که در این مواقع والدین می بایست با استفاده از مشاوره، کمک گرفتن از مدرسه، سی دی های آموزشی و اطلاع رسانی به فرزندشان او را متقاعد کرده  به یک تعامل دو طرفه برسند.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار