عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه افزايش قيمت حامل هاي انرژي بايد تدريجي باشد و نه يكباره گفت: اگر در فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها افزايش قيمت ها سالانه و تدريجي باشد كمتر به معيشت مردم آسيب وارد مي شود.

سيدمهدي موسوي نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص حفاري در صنعت نفت اظهار داشت: وضعيت حفاري در کشور رشد چشمگيري  داشته هم اکنون با ارائه خدمات توسط منهدسان داخلي توانستيم به مرز خودکفايي در اين صنعت نزديک شويم.

وي تصريح کرد: شرکت هاي متعددي در ساخت دکل و تجيزات نفتي همکاري مي کنند در صورت حمايت از سازندگان داخلي مي توانيم آينده روشني را براي صنعت رقم بزنيم.

نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه درباره افزايش قيمت بنزين در قالب فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها، با تاكيد بر اينكه هدفمندسازي يارانه ها درراستاي كاهش فقرآغاز شد افزود: با افزايش قيمت بنزين مخالفم چرا كه پيرو اين افزايش قيمت، حمل و نقل و به تبع آن كالاهاي مصرفي مردم و اقلام خوراكي گران مي شود.

وي با بيان اينكه افزايش قيمت حامل هاي انرژي بايد تدريجي باشد و نه يكباره و مجلس نيز با افزايش جهشي قيمت ها مخالف است، افزود: عواقب افزايش ناگهاني  قيمت ها را در چند سال اخير ديديم  از اين رو بهتر است در فاز بعدي هدفمندسازي يارانه ها افزايش قيمت ها سالانه و تدريجي باشد تا كمتر به معيشت مردم آسيب وارد شود.

اين عضو كميسيون انرژي مجلس در ادامه در تحليل و ارزيابي اعتبارات پروژه هاي عمراني و نحوه توزيع اين اعتبارات، گفت: تكميل پروژه هاي نيمه تمام كار درستي است و نبايد درآمدهاي بودجه را تخيلي نوشت.

موسوي نژاد در خصوص وضعیت احداث خط لوله صلح و کارشکنی‌های پاکستان گفت: قطعا علاوه بر اینکه احداث این خط لوله برای کشور ما حیاتی است کشورهای هند و پاکستان نیز به گاز این خط لوله احتیاج دارند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما احداث این خط لوله تکمیل شده و استان‌های جنوب غرب کشور را تغذیه خواهد کرد؛ افزود: تغییر موضع‌ گاه به‌گاه و همچنین تعلل پاکستان در شروع این پروژه می‌تواند ناشی از فشارهای سیاسی از سوی کشورهای فرامنطقه‌ای باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بنزین ، قیمت ، افزایش ، خط لوله ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار