سناي آمريکا انتصاب "جانت يلن" 67 ساله را به رياست بانک مرکزي اين کشور به عنوان نخستين زني که رياست قدرتمندترين بانک مرکزي جهان را به دست مي گيرد، تصويب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، سناتورهاي آمريکايي با 56 راي مثبت و 26 راي منفي انتصاب وي را به اين سمت تصويب کردند. اکثر جمهوري خواهان با رياست يلن براي بانک مرکزي آمريکا مخالفت و از سياست بسيار خوش بينانه بانک مرکزي بعد از بحران که ژانت يلن يکي از طرفداران آن بود، انتقاد کردند.

اين اقتصاددان دموکرات نامزد بسياري از اقتصاددانان از جمله پل کروگمن، برنده جايزه نوبل و جناح چپ حزب دموکرات براي رياست بانک مرکزي بود به طوري که جناح چپ حزب دموکرات پاييز امسال عليه لاورنس سامرز، انتخاب نخست باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا و مشاور سابق اقتصادي وي بسيج شدند.

"جانت يلن" از سال 2010 معاون رئيس بانک مرکزي آمريکا است و يکم فوريه به جاي بن برناکي رياست بانک مرکزي را به عهده خواهد گرفت. 

جرج بوش، رئيس جمهور سابق آمريکا در سال 2005 برناکي را به رياست بانک مرکزي منصوب کرد و در سال 2009 نيز باراک اوباما، براي يک دوره چهار ساله ديگر وي را به رياست بانک مرکزي انتخاب کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار