برزيل نامی است که آن را با کلمه "شگفتی" می‌شناسند.تيم فوتبال برزيل اغلب تيم اول رده‌بندی فوتبال جهان است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران؛تيم ملی فوتبال برزيل در 19 دوره مسابقات جام جهانی از سال 1930 تا کنون حضور داشته است و توانسته 5 بار به عنوان قهرمانی، 2 بار به عنوان نايب قهرمانی و 2 بار مقام سوم اين رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.
 
اولين قهرمانی برزيل در ششمين دوره جام جهانی که در سال 1958 و در کشور سوئد برگزار شده بود به دست آمد. در اين مسابقات 16 تيم شرکت کرده بودند و در بازی فينال تيم ملي فوتبال برزيل به مصاف تيم ملی ميزبان (سوئد) رفت و با 5 گل به پيروزی رسيد و قهرمان آن دوره شد. در اين دوره "پله" فقط 17 سال داشت و توانست 6 گل برای برزيل به ثمر برساند.
 
در جام جهانی فوتبال 1962 دومين قهرمانی برزيل رقم خورد. اين دوره به ميزبانی شيلی برگزار شد که در ديدار فينال تيم ملی فوتبال برزيل با پيروزی برابر تيم ملی چکسلواکی قهرمان شد.
 
سومين قهرمانی برزيل در جام جهانی در سال 1970 بدست آمد. اين رقابت‌ها به ميزبانی مکزيک برگزار شد که 16 تيم در اين دوره حضور داشتند. تيم ملی برزيل در اين دوره به لطف درخشش بازيکنانی چون "پله" توانست هر 6 بازي خود را با پيروزی پشت سر بگذارد و با اقتدار قهرمان شود. برتری برزيل‌ها در بازی فينال برابر ايتاليا بود.
 
جام جهانی 1994 قهرمانی ديگری را برای تيم ملی فوتبال برزيل به ارمغان آورد. در اين دوره، آمريکا ميزبان بود. در فينال اين دوره، برزيل مقابل تيم ملی ايتاليا قرار گرفت که در نهايت در ضربات پنالتی با نتيجه 3 بر 2 به پيروزی رسيد و قهرمان شد.
 
جام جهانی 2002 آخرين قهرمانی تيم ملی فوتبال برزيل در تورنمنت جهانی بود. در اين سال کشورهای کره جنوبی و ژاپن به طور مشترک ميزبان بودند. تيم ملی فوتبال برزيل توانست در اين دوره در فينال مقابل تيم ملی آلمان قرار بگيرد و با 2 گل به پيروزی برسد و بار ديگر قهرمان شود.
 
تيم ملی فوتبال برزيل علاوه بر قهرمانی‌هاي متعدد، 2 نايب قهرمانی را نيز بدست آورد که در سال‌های 1950 و 1998 بود.
 
جام جهانی 1950 خود برزيل ميزبان بود که همراه اروگوئه توانست به مرحله فينال راه پيدا کند اما با نتيجه 2 بر يک مقابل اين تيم شکست خورد و به نايب قهرمانی بسنده کرد.
 
نايب قهرمانی ديگری در سال 1998 به نام تيم ملی فوتبال برزيل ثبت شد. اين مسابقات در کشور فرانسه برگزار شد و برزيل در ديدار نهايی مقابل ميزبان رقابت‌ها قرار گرفت و با 3 گل مغلوب اين تيم شد.
 
تيم ملی فوتبال برزيل در کارنامه درخشان خود 2 بار نيز مقام سومی جهان را به نام خود ثبت کرده است.
 
برزيلی‌ها در مسابقات جام جهانی سال 1938 که به ميزبانی فرانسه برگزار شد مقام سوم را کسب کرد.
 
در سال 1978 نيز بار ديگر تيم ملی فوتبال برزيل سوم جهان شد. اين دوره به ميزبانی آرژانتين برگزار شده بود.
 
در 19 دوره مسابقات جام جهانی که تا کنون برگزار شده است، برزيلی‌ها يک بار ميزبان رقابت‌ها بودند که در سال 1950 بود و حالا ميزبان بيستمين دوره اين رقابت‌ها در سال 2014 خواهند بود.
 
گفتنی است؛ برزيل در 19 دوره گذشته با 201 گل زده در 92 مسابقه بيشترين تعداد گل زده را به خود اختصاص داده است و با 64 برد، بيشترين برد را دارا است.
 
"پله" بهترين بازيکن تارخ فوتبال در 3 جام جهانی سال‌های 1954، 1964 و 1970 با تيم ملی کشورش قهرمان اين رقابت‌ها شده است.
 
پر گل‌ترين مسابقه فينال نيز بازی بوده که برزيل در آن حضور داشته است و آن ديدار 2 تيم برزيل و سوئد در سال 1958 بوده که با نتيجه 5 بر 2 به سود برزيل به پايان رسيد.
 
تيم ملی فوتبال برزيل با همه اين افتخارات که کسب کرده است بدون شک يکی از قوی ترين و محبوب ترين تيم فوتبال جهان است.

تركيب تيم ملی برزيل در جام جهانی

اسامی 23 بازیکن دعوت شده به تیم ملی برزیل به این شرح است:

دروزاه‌بان‌ها: خولیو سزار(اف سی تورنتو)، جفرسون(بوتافوگو)،  ویکتور(اتلتیکو مینییرو)

مدافعان: دانته (بایرن مونیخ)، داوید لوئیز (چلسی)، تیاگو سیلوا(پاری سن ژرمن)، هنریکه (ناپولی)، دنی آلوز (بارسلونا)، مایکون(رم)، مارسلو (رئال مادرید)، ماکسول (پاری سن ژرمن)

هافبک‌ها: فرناندینیهو(منچسترسیتی)، هرنانز(اینترمیلان)، لوئیز گوتساوو (وولفسبورگ)، اسکار (چلسی)، پائولینهو(تاتنهام)، رامیرس (چلسی)، ویلیان(چلسی)

مهاجمان: فرد (فلومیننزه)، هالک (زنیت سن پترزبورگ)، جو (اتلتیکو مینییرو)، نیمار (بارسلونا)، برنارد (شاختار دونتسک)

انتهای پيام/
برچسب ها: برزیل ، فوتبال ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
رو دست روبرتو کارلوس فوتبالیست به دنیا نیومده ،
Iran (Islamic Republic of)
یاسرشه بخش
۱۱:۵۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
رونلدوی برزیلی یکی ازبهترین ستارگان جهان است
Iran (Islamic Republic of)
من بارسلونا
۱۳:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۵۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
جواد رجبیات
۲۱:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
مطالبی جالبی بود