مسئول کمیته جوانان از اعزام تیم ملی زیر16 سال به تورنمنت اندونزی- مالزی و تیم زیر15 سال به تورنمنت بلاروس خبر داد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رسول دانشجو در این باره گفت: کمیته جوانان فدراسیون فوتبال برای تیم های ملی رده سنی پایه برنامه ریزی کرده است تا این تیم ها با قدرت در رقابتهای خارجی شرکت کنند. با توجه به اینکه در سال 2014 المپیک نوجوانان نانجینگ برگزار می شود و تیم ملی زیر15 سال ایران به این مسابقات جهانی صعود کرده است، کمیته جوانان فدراسیون فوتبال برای هرچه آماده تر شدن تیم ملی زیر15 سال برنامه ریزی کرده و این تیم 28 دی ماه به تورنمنت بلاروس خواهد رفت. در این تورنمنت که هنوز قرعه کشی نشده تیم های اوکراین، روسیه، فنلاند، لیتوانی، مولداوی، بلاروس، گرجستان و قرقیزستان حضور دارند که البته این تیم ها همه متولد 1997 هستند اما تیم ملی زیر15 سال متولدین 1999 و دو سال از همه تیم ها کوچکتر هستند که می تواند محک مناسبی برای بازیکنان تیم ملی  زیر15 سال باشد و تجربه بین المللی شان را بالا ببرد.

وی درباره حضور تیم ملی زیر16 سال ایران در تورنمنت اندونزی- مالزی گفت: تیم ملی زیر16 سال بامداد پنجشنبه به اندونزی پرواز می کند تا در تورنمنت اندونزی- مالزی شرکت کند. رقابتها در شهر یوگ که 600 کیلومتر با جاکارتا فاصله دارد انجام می شود. اگر ایران در تیمش سرگروه شود با تیم دوم گروهی که در مالزی قرار دارد، در اندونزی بازی می کند و تیم دوم گروهی که در مالزی حضور دارد به اندونزی می آید. اگر ایران تیم دوم شود به مالزی می رود و با تیم دوم گروه اول بازی می کند. ضمن اینکه فینال در کشورمالزی برگزار می‌شود.

دانشجو با اشاره به درخشش تیم ملی جوانان در تورنمنت سن پترزبورگ گفت: خوشبختانه تیم ملی جوانان در این رقابتها نتایج بسیار خوبی گرفته و امیدواریم که در بازی فردا مقابل اسلوواکی بتواند به عنوان تیم اول گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کند که در این مرحله با تیم ملی جوانان روسیه روبرو خواهد شد و مطمئنا بازی بسیار خوبی برای تیم ملی جوانان خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال تدارک یک تورنمنت خارجی هم برای تیم ملی زیر14 سال هستیم که قبل از رقابتهای همدان، بتواند برای این رقابتها به خوبی آماده شود. البته از یکی دو فستیوال خارجی هم دعوت نامه هایی داریم اما ترجیح می دهیم که این تیم در یک تورنمنت خارجی خوب شرکت کند تا یک فستیوال که جنبه تشریفاتی دارد چرا که رقابتهای رده سنی زیر14 سال به صورت قهرمانی برگزار می شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بلاروس ، کمیته ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار