نقدينگي دو شرکت تجاري متعلق به توني بلر با افزايش چشمگير سوددهي شان در سال مالي گذشته بيش از 13 ميليون پوند بوده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردين، حساب‌هاي جديد ثبت شده در نهاد موسوم به "خانه شرکت‌ها" در انگليس فاش مي‌سازد، سود يکي از شرکت‌هاي تجاري متعلق به "توني بلر" نخست وزير اسبق اين کشور در شبکه پيچيده شرکت‌هاي مالي و حقوقي وي با رشد تقريبا 50 درصدي نزديک به دو ميليون پوند بوده است.

بلر از زمان کناره گيري از عرصه سياسي در سال 2007 ، ميليون‌ها پوند از طريق مجموعه اي از فعاليت‌هاي تجاري از جمله توصيه و مشورت دادن به دولت‌ها، همکاري مشورتي با بانک سرمايه گذاري "جي پي مورگان" آمريکا و سخنراني‌هاي بين المللي پر درآمد کسب کرده است.

وي اصرار داشته است که نمي‌خواهد به يک ابرثروتمند تبديل شود اما پس از آنکه به سرعت به يکي از گران ترين سخنرانان عمومي در جهان تبديل شد و با هواپيماي جت خصوصي به نقاط مختلف جهان سفر کرد، سبک زندگي وي انتقادهايي را برانگيخت.

از جمله املاک بلر يک خانه چند ميليون پوندي در لندن و خانه اي در حومه شهر است که زماني تحت مالکيت "سِر جان گيلگود" بود و پنج ميليون و 750  هزار پوند خريداري شد.

شرکت "ويندراش ونچرز" که مالک اصلي آن توني بلر است،‌ در سال منتهي به مارس2013  سودي بالغ بر يک ميليون و 995 هزار پوند داشت که افزايش چشمگيري داشت.

دفتر بلر در پايگاه اينترنتي‌اش خاطر نشان کرده است که اين گزارش‌ها نشان دهنده درآمدهاي شخص بلر نيست بلکه اظهارنامه هاي مالي دو شرکتي است که از طريق آن هزينه هاي عملياتي فعاليت‌هاي جهاني گروه توني بلر پرداخت مي شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: انگلیس ، مالی ، شرکت ، ثروت ، بلر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار