ایرانیان سهم بسیار بالایی در نشر و توسعه علم جهانی داشته‌اند حتی گفته شده که هزار سال بعد از اسلام ۸۰ درصد دانشمندان مسلمان ایرانی بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر علی اکبر موسوی موحدی استاد مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در همایش پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام گفت: در سال ۱۳۷۱ محمد ابدالسلام اولین دانشمند مسلمان که جایزه نوبل فیزیک را دریافت کرده بود به پیشنهاد او دبیر خانه‌ای در دانشگاه تهران به نام دبیرخانه پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام ایجاد شد. 

وی افزود: علت اینکه او در ایران این پیشنهاد را کرد این بود که سهم دانشمندان بزرگ در این منطقه به ایرانیان تعلق داشت. 

وی عنوان کرد: اولین همایش در سال ۱۳۷۲ در دانشگاه تهران برگزار شد که رئیس همایش رئیس جمهور وقت بود و نزدیک به صد نفر از شخصیت‌های مهم مسلمان در این همایش شرکت کردند و بسیار همایش ارزشمندی بود و قرار بود ادامه پیدا کند که ادامه دار نشد. 

وی در ادامه گفت: ایرانیان سهم بسیار زیادی در نشر و توسعه علم جهانی داشته‌اند حتی گفته شده که هزار سال بعد از اسلام ۸۰ درصد از دانشمندان مسلمان ایرانی بودند که می‌توان گفت آن‌ها انسان‌های فرا زمینی بوده‌اند. 

وی خاطر نشان کرد: امروزه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد یک کشور پیشرفته کشور صنعتی نیست بلکه کشوری سالم است که سلامت جامعه ۴ قسمت دارد که شامل سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار