کشورمان همانگونه که در زمینه تولید علم "نانو" پیشرو است، به تناسب آن نیز در زمینه ایمنی "نانو مواد" نیز فعال بوده و همگام با کشورهای پیشرفته است.

دکتر سید مهدی رضایت مدیر کارگروه و منابع انسانی ستاد فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران شبکه ایمنی نانو ایران در کشورمان ایجاد شده است که نمایندگان وزارتخانه های مختلف از جمله کمیته "فناوری نانو "سازمان غذا و دارو، وزارت کشاورزی، وزارت صنایع و وزارت نفت در آن حضور دارند.

وی گفت: در بحث استاندارد سازی بین المللی، ایرانی از اعضای فعال کمیته استاندارد سازی ISO حوزه "فناوری نانو" است و حتی کشورمان اخیرا استاندارد جهانی را در مورد آنالیز و شناسایی نانو نقره پروتکل آن را مصوب کرده است.

وی ادامه داد: کشورمان هم در داخل وهم در خارج در زمینه ایمنی نانو از اعضای فعال است کشورمان همانگونه که در زمینه تولید "علم نانو" پیشرو است به تناسب آن نیز در زمینه "ایمنی نانو" مواد همگام با کشور های پیشرفته است.

رضایت اظهار کرد:" ایمنی نانو" به خصوص در حوزه سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است تمامی محصولاتی که از سازمان غذا مجوز می گیرند ابتدا در کمیته" نانو مواد" از نظر سمیت و آثار این فراورده ها بر مصرف کنندگان مورد بررسی قرار می گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار