با توجه به اظهارات اخیر علی مطهری در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه،( 8 دی ماه بهارستان) چهره‌های سیاسی واکنش‌های متفاوتی به این مهم نشان دادند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی مطهری" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه،( 8 دی ماه بهارستان)، گفت: جای تاسف است که پس از گذشت ۴ سال از آن ماجرا هنوز مسئله فتنه حل نشده و ورد زبانهاست، بهتر است رئیس قوه قضائیه بجای شعار دادن درباره فتنه به حل آن بپردازد، که حل آن مستلزم وجود یک قوه قضائیه مستقل است، نه قوه‌ای که از این نهاد و آن دفتر و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تاثیر بپذیرد. 

مطهری اظهار داشت: این راه حل که آقایان موسوی و کروبی باید توبه و عذرخواهی کنند تا مسئله تمام شود، به نتیجه نمی‌رسد چون آن‌ها اگرچه ممکن است به برخی خطاهای خود اعتراف کنند، اما مجرم اصلی را طرف مقابل می‌دانند، توبه و عذرخواهی با اختیار و میل قلبی معنا پیدا می‌کند.
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: بار‌ها گفته‌ام که اگر قرار بر گذشت طرفین از تخلفات یکدیگر نیست، تنها راه پایان دادن به فتنه سال ۸۸ محاکمه علنی و همزمان آقایان موسوی، کروبی و احمدی‌نژاد است، بدون آنکه اتهامات آن‌ها را در یک حد بدانم، تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود نداشته باشد و طرف دیگر هرچه می‌خواهد اتهام می‌زند و تحلیل می‌کند، این بحران حل نخواهد شد.



در این راستا باشگاه خبرنگاران واکنش‌های مختلف در این راستا را با چهره‌های حزبی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جویا شده است که در زیر می‌خوانید:




"حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر "علی مطهری" مبنی بر رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: به راه انداختن فتنه 88 امیدی به دشمنان نظام و کشور داد که انگیزه آنها را برای براندازی نظام دو چندان کرد تا به خیال خامشان بتوانند به این هدف دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه فتنه 88 زمینه‌ساز تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی شد، گفت: سلب امنیت مردم از سوی اراذل و اوباش، مخدوش کردن حیثیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا و دستیابی رسانه‌های غربی به سوژه‌ای مناسب به نفع خود از جمله موضوعاتی بود که طی 8 ماه به دلیل عملکرد سران فتنه مهیا شد.

مشاور نمایده ولی فقیه با تاکید بر اینکه فتنه 88 میدان عقده‌گشایی را برای دشمنان فراهم ساخت، گفت: اقدام علیه نظام با چتر پوششی انتخاباتی هجوم علیه اعتقادات و مقدسات کشور و مردم، هنجارشکنی و قانون‌شکنی در کشور از دیگر موضوعاتی بود که در آن مدت شاهد آن بودیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنور در واکنش به سخنان اخیر "علی مطهری" گفت: اگر نظام با سران فتنه برخورد تندی نمی‌کند به دلیل رافت و لطف نظام است و اینکه نمی‌خواهد از سران فتنه بت بسازد چراکه آنها حتی استحقاق مجازات را ندارند.

وی به سخنان مطهری در دفاع از سران فتنه مبنی براینکه من ازحقوق مردم دفاع می‌کنم، اشاره و تصریح کرد: باید از علی مطهری پرسید که مردم از دیدگاه تو چه کسانی هستند؟ مردمی که حماسه 9 دی را خلق کردند، آیا حق و حقوقی ندارند که از آن‌ها دفاع کرد؟

ذوالنور تصریح کرد: علی مطهری از کسانی دفاع می‌کند که حق مردم را نقض کرده و به آرمان‌ها و مقدسات مردم طی 8 ماه آسیب وارد ساختند.

وی با بیان اینکه مطهری در همه جا بنای مخالف‌خانی دارد، گفت: نباید تریبونی که ملت ایران در اختیار این نماینده قرار دادند برای کسانی صرف شود که آبرو، منافع، مقدسات و آرمان‌های مردم و نظام را مورد هدف قرار دادند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: مطهری در سخنان خود استقلال،‌ صلاحیت و سلامت قوه قضاییه را به طور کامل زیر سوال برد اما این قوه براساس عدالت پیگیری‌هایش را تاکنون انجام داده است.

حجت‌الاسلام ذوالنور تاکید کرد: دفاع از سران فتنه سواستفاده از تریبون مردم است و لازم است که دادستانی به عنوان مدعی‌العموم پرونده مربوط به علی مطهری را بررسی کند و برخورد لازم را در صورت بروز جرم انجام دهد.

گفتنی است علی مطهری در اظهارات اخیر خود در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم از ضرورت رفع حصر سران فتنه سخن گفته است.


فروزنده در واکنش به اظهارات اخیر علی‌ مطهری:


امثال مطهری تکلیف خود را با فتنه مشخص کنند/ نمایندگان نباید درکار سایر قوا دخالت کنند


"لطف‌الله فروزنده" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر "علی مطهری" مبنی بر رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: امثال آقای مطهری باید تکلیف خود را با فتنه مشخص کنند.

وی با تاکید بر اینکه ریشه فتنه 88 از استکبار بود، گفت: هیچ فردی در هیچ جایگاهی نمی‌تواند اساس فتنه را که از استکبار و به قصد براندازی نظام بود را کتمان کند.

فروزنده بیان داشت: عده‌ای خواسته یا ناخواسته در این میدان بازی کردند و بساط فتنه را در کشور فراهم ساختند، لذا این افراد باید از سوی قوه قضاییه محاکمه شوند و نباید در اینباره تردید داشت والا سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در انتقاد از مطهری و حمایت‌های اخیرش ار سران فتنه گفت: بعد از صدور حکم از سوی قوه قضاییه می‌توان نسبت به محاکمه‌ سران فتنه اظهار نظر کرد و نماینده مجلس به خاطر جایگاهش نمی‌تواند به بهانه دفاع از حقوق شهروندی به جای قوه قضاییه سخن بگوید.

وی افزود:  ما اگر در عمل معتقد به قانون اساسی و سازوکار قانونی در کشور هستیم نباید در کار یکدیگر دخالت کنیم و آنچه که مسلم است اینکه در این میان، هیچ تسامحی درباره عملکرد فتنه‌گران که 8 ماه تمام به کشور و نظام آسیب رساندند قابل توجیه نیست و کسانی که در جریان فتنه دخیل بودند باید محاکمه شوند.

لازم به ذکر است که "علی مطهری" در اظهارات اخیر خود به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در دفاع از حقوق شهروندی از رفع حصر سران فتنه سخن گفته بود.

فروزنده همچنین درباره جزئیات جلسه روز گذشته جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: بررسی سه محور اساسی در این جلسه مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه جریان فتنه از سوی مردم ایران مورد رصد قرار گیرد، گفت: دولتمردان از به کارگیری اصحاب فتنه در مسئولیت‌های اجرایی خودداری کنند و از افرادی که معتقد به دین و نظام جمهوری اسلامی هستند، در مسئولیت‌ها استفاده کنند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مسائل هسته‌ای کشور و روند مذاکرات اشاره و تصریح کرد: تاکید بر ادبیات مقاومت و حفظ خطوط قرمز توقع ما از تیم مذاکره‌کننده است چراکه نباید در هیچ شرایطی به آمریکا‌یی‌ها خوش بین بود.

فروزنده بیان داشت: تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مردم از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی اعضای شورای مرکزی جمعیت در جلسه این هفته قرار گرفت و امیدواریم که دولت یازدهم در سریعترین زمان ممکن به ارائه‌ی راهبرد اقتصادی در جهت رونق اقتصادی و خلق حماسه اقتصادی بپردازد.

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به تعامل میان مجلس و دولت اشاره و خاطرنشان کرد: اردوگاه اصولگرایان باید با حفظ وحدت و برنامه‌های منسجم فضای سیاسی کشور را رصد کنند تا اسناد بالادستی کشور و پروژه‌های نیمه‌ تمام عملیاتی شوند.



طبیب‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


مطهری قطعا تحت تاثیر سرویس‌های جاسوسی است/ فتنه 88 توطئه‌ای برای براندازی نظام بود نه اختلاف بین دو نامزد انتخاباتی

"زهره طبیب‌زاده‌ نوری" نماینده مردم تهران در پی اظهارات اخیر "علی مطهری" به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ من فکر می‌کنم متاسفانه آقای مطهری مورد سوءاستفاده جریان‌های سیاسی خارج از کشور و آژانس‌های اطلاعاتی بیگانه قرار گرفته است.  
 
وی افزود‌: آژانس‌های اطلاعاتی مستقیما علی مطهری را هدف قرار ندادند بلکه از طرق مختلف از جمله شخصیت‌ها و شاخص‌هایی که در این زمینه وجود دارد به وی نفوذ دارند.  
 
نماینده تهران ادامه داد: علی مطهری به دلیل جایگاه پدرشان یعنی استاد مرتضی مطهری از جایگاه بهتری برخوردار است بنابراین چنین کسی بهترین طعمه برای آژانس‌های امنیتی است که روی این افراد کار کند و قطعا این آژانس‌ها چنان با ظرافت و ماهرانه عمل می‌کنند که هرگز مستقیما با وی تماس نمی‌گیرند بلکه از طریق عناصر نفوذی به کار خود ادامه می‌دهند.  
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: اگر افرادی مثل آقای مطهری که خودشان نیز مسئله‌دار باشند خیلی سریع در تور آژانس‌های امنیتی قرار می‌گیرند تا در زمین آنها بازی‌ کنند که من فکر می‌کنم آقای مطهری چنین مشکلی برایشان به وجود آمده و عملا افکار و اظهارات‌شان مدیریت می‌‌شود.  
 
طبیب‌زاده افزود: من انگیزه‌های او را نمی‌دانم ولی نوع برخورد و موضع‌گیری‌هایشان حکایت از این دارد که تصمیم‌گیری‌ها توسط ایشان اتفاق نمی‌افتد بلکه برای او تصمیم‌سازی می‌کنند و مطهری نیز این مسائل را اعلام می‌کند.  
 
وی اظهار داشت: ساده‌لوحانه است اگر کسی واقعه فتنه 88 را به اختلاف بین دو نامزد انتخاباتی تشبیه کند، شاید در پوشش مسائل انتخاباتی کارهایی انجام داده باشند اما بسیار مسخره است که ما آشوب سیاست براندازانه نظام را به اختلاف دو نامزد انتخاباتی تعبیر کنیم.  
 
عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: اگر نگوییم آقای مطهری به عنوان عامل MI6 نظر می‌دهد قطعا تحت تاثیر سرویس‌های جاسوسی است چرا که فکر نمی‌کنم آنقدر کند ذهن باشند که نتوانند تشخیص دهد فتنه 88 یک توطئه‌ براندازانه نظام بوده است.  
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه به دفاع تابش از مطهری نیز اشاره کرد و ادامه داد: از آقای تابش نیز بیشتر از این انتظار نمی‌رود زیرا با تفکراتی که وی دارد و حامی جریان فتنه است معلوم است از آقای مطهری دفاع کند.  
 


کریمی قدوسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


هیات نظارت باید تشخیص دهد اظهارات مطهری مجرمانه است یا خیر نه خودشان

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در پی اظهارات اخیر علی مطهری به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: به صراحت در قانون اساسی بحث مصونیت نمایندگان مطرح شده است.  
 
وی افزود: این مصونیت مجددا در آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز آمده و به جزئیات آن اشاره شده که مصادیق آن شامل نطق نمایندگان، صحبت موافق و مخالف و بحث‌های مربوط به کمیسیون‌ها است اما در چارچوب وظایف نمایندگی.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تا قبل از قانون تشکیل هیات نظارت بر رفتار نمایندگان روال بر این بوده که قوه قضاییه نماینده متشاکی را دعوت می‌کرد اما پس از تصویب قانون نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت‌ها از نمایندگان به این هیات ارسال می‌شود.  
 
کریمی قدوسی تصریح کرد: ابتدا گزارش‌ها در این هیات بررسی می‌شود و از نماینده شاکی و متشاکی دعوت شده تا این هیات بررسی کند که اظهارنظر مذکور مجرمانه است یا نیست.  
 
نماینده مشهد ادامه داد: در مورد آقای مطهری باید همین مسیر طی شود یعنی قوه قضاییه بعد از تشخیص جرم، به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند برای وی احضاریه بفرستد تا احضاریه به هیات رئیسه آمده و از طریق هیات رئیسه به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برسد تا هیات نظارت نیز با دعوت از آقای مطهری به  اظهارات وی رسیدگی کند.  
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: اینکه آقای مطهری می‌گوید در راستای وظایف نمایندگی اظهار نظر کرده اشکالی ندارد ولی باید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تشخیص دهد که آیا اظهارات وی مجرمانه است یا خیر. 


آلیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


نطق "مطهری" عبور از خطوط قرمز نظام و منافع ملی بود / هر نوع حمایت از فتنه مورد انزجار مردم است


فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به نطق اخیر "علی مطهری" مبنی بر رفع حصر سران فتنه در صحن علنی بهارستان، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه نمایندگان بر اساس اختیاراتی که دارند در چارچوب وظیفه نمایندگی‌شان در اظهارنظر و نطق خود آزادند، اما اظهارات اخیر "علی مطهری" مرتبط با کل نظام و بر خلاف منافع ملی و منافع نظام بود.

وی با بیان اینکه مردم به این نظام رای دادند و طرفدار نظام و مصالح آن هستند، تصریح کرد: در نطق "مطهری" از خط قرمز‌ها عبور شد و چالشی برای نظام ایجاد کرد به طوری که مورد بهره‌برداری بیگانگان و رسانه‌های معاند نظام قرار گرفت، لذا تشخیص مقام قضایی بر این بود که نطق وی خارج از چارچوب وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده است.
 
نماینده مردم تهران در ادامه اظهار داشت: برای آنکه ابهام و شبهه‌ای نیز در تعیین مجرمانه بودن نطق "مطهری" وجود نداشته باشد این موضوع به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع داده شده تا بررسی دقیق‌تری بر آن انجام شود.
 
آلیا با بیان اینکه هر نوع حمایتی از فتنه و به هر شکلی مورد انزجار مردم است، گفت: پس از گذشت 4 سال از فتنه همه زوایای آن از جمله حمایت بیگانگان از فتنه‌گران بر مردم مشخص شده و اخیرا نیز با عملکرد غیرمنطقی هیئت پارلمانی اروپا و دیدار آنها با متهمین فتنه  نشان می‌دهد، فتنه 88  یک مسئله جزئی نبوده و توسط دشمنان انقلاب برنامه‌ریزی شده بود.
 
وی در پایان خاطر نشان ساخت: بنابراین هر فردی چه نماینده و چه غیر نماینده بخواهد به هر اندازه‌ای از فتنه و فتنه‌گران حمایت کند هم مورد انزجار مردم است و هم وظیفه دستگاه قضایی است که طبق وظیفه خود به موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۵ دی ۱۳۹۲
هرگز صحیح نیست که یک طرفه به قاضی رفت و بدون شنیدن نظر مقابل طرف را محکوم کرد
آخرین اخبار