نماینده مردم تهران با بیان اینکه در نطق اخیر مطهری خطوط قرمز نظام مراعات نشده است، گفت: در نطق "مطهری" از خط قرمز‌ها عبور شد و چالشی برای نظام ایجاد کرد به طوری که مورد بهره‌برداری بیگانگان و رسانه‌های معاند نظام قرار گرفت، لذا تشخیص مقام قضایی بر این بود که نطق وی خارج از چارچوب وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده است.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به نطق اخیر "علی مطهری" مبنی بر رفع حصر سران فتنه در صحن علنی بهارستان، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه نمایندگان بر اساس اختیاراتی که دارند در چارچوب وظیفه نمایندگی‌شان در اظهارنظر و نطق خود آزادند، اما اظهارات اخیر "علی مطهری" مرتبط با کل نظام و بر خلاف منافع ملی و منافع نظام بود.

وی با بیان اینکه مردم به این نظام رای دادند و طرفدار نظام و مصالح آن هستند، تصریح کرد: در نطق "مطهری" از خط قرمز‌ها عبور شد و چالشی برای نظام ایجاد کرد به طوری که مورد بهره‌برداری بیگانگان و رسانه‌های معاند نظام قرار گرفت، لذا تشخیص مقام قضایی بر این بود که نطق وی خارج از چارچوب وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده است.
 
نماینده مردم تهران در ادامه اظهار داشت: برای آنکه ابهام و شبهه‌ای نیز در تعیین مجرمانه بودن نطق "مطهری" وجود نداشته باشد این موضوع به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع داده شده تا بررسی دقیق‌تری بر آن انجام شود.
 
آلیا با بیان اینکه هر نوع حمایتی از فتنه و به هر شکلی مورد انزجار مردم است، گفت: پس از گذشت 4 سال از فتنه همه زوایای آن از جمله حمایت بیگانگان از فتنه‌گران بر مردم مشخص شده و اخیرا نیز با عملکرد غیرمنطقی هیئت پارلمانی اروپا و دیدار آنها با متهمین فتنه  نشان می‌دهد، فتنه 88  یک مسئله جزئی نبوده و توسط دشمنان انقلاب برنامه‌ریزی شده بود.
 
وی در پایان خاطر نشان ساخت: بنابراین هر فردی چه نماینده و چه غیر نماینده بخواهد به هر اندازه‌ای از فتنه و فتنه‌گران حمایت کند هم مورد انزجار مردم است و هم وظیفه دستگاه قضایی است که طبق وظیفه خود به موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار