بیماری تیروئید با نشانه‌‌‌‌‌هایی همراه است که یکی از این نشانه‌ها تپش قلب است.

جواد بحجتی فوق تخصص غدد در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌های تیرویدی به 2 گروه تقسیم می شوند گروهی به کارکرد تیروئید مربوط می شود که ممکن است پرکار یا کم کار باشد و گروهی به تغییرات شکلی تیروئید ارتباط پیدا می کنند که برای تشخیص قطعی باید آزمایش‌های هورمونی تیروئید انجام داد و غلظت هورمون را در خون اندازه بگیریم اگر این غلظت بالا باشد تشخیص ما تائید می شود.

وی درباره علائم این بیماری گفت: علائم پر کاری تیروئید عدم تحمل گرما، لرزش دست، تپش قلب، افزایش اشتها، کاهش وزن، خستگی پذیری و علائم کم کاری تیروئید عدم تحمل سرما، پوست خشک، ریزش مو، خستگی پذیری و افزایش مختصر وزن می باشد.

بحجتی تصریح کرد: ممکن است اندازه تیروئید بزرگ باشد ولی کم کاری یا پر کاری نباشد در این صورت به آن گواتر گفته می شود اما گاهی اوقات این تیروئید بزرگ ممکن است بدخیم باشد که نیاز به جراحی دارد و بعد از جراحی بیمار باید تحت نظر پزشک قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: نحوه‌ی درمان این بیماری متفاوت است در پرکاری تیروئید به کمک جراحی، استفاده از مواد رادیو اکتیو و مصرف داروهایی که جلوی ساخت تیروئید را می گیرند و در کم کاری تیروئید با مصرف قرص های تیروئید می توانیم این بیماری را بهبود بخشیم.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که قرص‌های تیروئیدی استفاده می شود باید دز دارو را خوب تنظیم کرد و همچنین این قرص ها را نباید با معده پر مصرف کرد و همراهشان از داروهای دیگر نباشد استفاده کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قلب ، بیماری ، تیروئید ، پوست ، خستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.