همایش ملی وقف و اقتصاد با حضور استادان، محققان و صاحبنظران این عرصه صبح امروز در هتل بزرگ ارم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، برای نخستین بار در کشور همزمان با هفته وقف همایش ملی وقف و اقتصاد با حضور حجت الا‌سلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر پور‌ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دکتر سعیدی معاون برنامه ریزی، سازمان بورس و اوراق بها دار به منظور فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری و معرفی کا‌رکردهای اقتصادی وقف در تهران برگزار شد.  
 
در این مراسم حجت الا‌سلام علی محمدی افزود: اولین موفقیت در روند اقتصادی این است که مدیر چشم طمع به وقف نداشته باشد و حتی قسمتی از سرمایه ا‌ش را به وقف اختصاص دهد نکته دیگر توجه به اقتصاد وقف است.
 
محمدی اذعان داشت: سهام وقفی و اوراق مشارکت در جهت ترویج وقف و تامین منابع مالی پروژه های سرمایه گذاری شده است که از این رو 199 پروژه اقتصادی و عمرانی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.  
 
وی ادامه داد: باید نگاه اقتصادی به موقوفات که سمت و سوی اقتصادی داشته باشد وجود داشته باشد تا باعث رشد و نمو شود و مردم بتوانند برای وقف اموال خود اعتماد کنند.

ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: باید در اقتصاد و فرهنگ تحول ایجاد کنیم و با شناسایی افراد مومن و متدین و سرمایه ها در افراد جوان و روی آنها سرمایه گذاری شود تا از آنها در دستگاه وقف بتوانیم استفاده کنیم. 
 
وی یاد آور شد: اموال وقفی عموما از پاکترین مالها به شمار می رود و جزو حلال ترین مالها ست و یکی از امتیازات وقف این است که از آن در بنیادهای خیریه استفاده می شود که در غرب و کشورهای غربی اینگونه نیست. 
 
در این مراسم سعیدی معاون سازمان بورس اوراق بهادار تصریح کرد: اقتصاد امروز به نوعی اقتصاد باز و سرمایه داری است. 
 
سعیدی بیان کرد: سازمان اوقاف به عنوان یک مجموعه در جهت نظارت از اهداف اقتصادی می تواند سهیم باشد. 
 
وی اضافه کرد: در مجموعه اقتصادی و فرهنگی یکی از راهکارهای مناسب ایجاد تحول در بخش اقتصادی و فرهنگی است که از طریق اوراق وقف و راهکارهای دیگر می توانیم برای اجرای اهداف وقفی از آن استفاده کنیم. 
 
دکتر پور ابراهیمی نایب رئیس اقتصادی کمیسیون مجلس بیان کرد: باید رسالت حوزه اقتصاد در بخش اوقاف را نادیده نگرفت و در شرایطی که با اقتصاد مقاومتی روبرو هستیم باید شرایطی ایجاد کرد که ثروت را از محل دانش بتوان در امور خیریه و وقف استفاده کرد. 
 
پور ابراهیمی ادامه داد: تحریم بانک مرکزی یکی از اقدامات ظالمانه بود که به دلیل خصومت کشورهای سرمایه داری ایجاد شده است؛
اما اینها نباید مانع رشد کشور شود باید از ظرفیت های اقتصاد استفاده کرد تا اقتصاد رونق بگیرد. 
 
وی اضافه کرد ما باید از طریق محل درآمد تولید دانش کنیم و از طریق تولید دانش چرخه اقتصادی را رونق دهیم و از طریق این راه درآمد های وقفی را افزایش دهیم و در این راه صبر کنیم. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اولین پروژه اوراق وقفی به زودی به بهره برداری می رسد که امیدواریم تحولات اقتصادی وقف به خوبی پیگیری شود. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، اموال ، مردم ، اعتماد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار