مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از چاپ هفتم کتاب احکام آموزشی ویژه بانوان سطح یک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد روحانی با اشاره به کتاب احکام آموزشی ویژه بانوان سطح یک اظهار کرد: این کتاب بر اساس فتوای مراجع تقلید نگارش پیدا کرده که در واقع مسائل و احکام بانوان است.

وی خاطرنشان کرد: نویسنده این کتاب یکی از مسائل مهم در احکام را شیوه بیان احکام می‌داند و شیوه‌ای که به طور معمول در این زمینه به کار می‌رود شیوه عمل به اجتهاد است که در آن احکام توسط مجتهدان و کارشناسان دینی از مدارک و منابع دینی استنباط و استخراج می‌شود.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: یکی از شیوه‌هایی که در این کتاب به کار رفته شیوه عمل و احتیاط خاص است به این ترتیب که آراء و نظرات هشت نفر از مراجع عظام تقلید مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از نظرات آیات عظام محمدتقی بهجت‌فومنی، سید علی حسینی‌خامنه‌ای، حاج سید علی سیستانی، لطف‌الله صافی‌گلپایگانی،‌ آیت‌الله محمدفاضل لنکرانی، سید ناصر مکارم‌شیرازی و شیخ حسین وحیدخراسانی در این کتاب استفاده شده است.

روحانی عنوان کرد:‌ گرچه این کتاب به عنوان متن آموزشی و درسی تنظیم شده ولی جنبه یادگیری آن بیشتر از جنبه عملی مورد توجه است.

وی یادآور شد: زمانی که 2 یا چند فتوای مخالف وجود دارد فتوای موافق احتیاط برگزیده شده و چنانچه لازمه عمل به احتیاط جمع بین فتاوا بوده این کار نیز انجام شده است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: منابع کتاب شامل رساله‌های فقهی، آیات توضیح المسائل و پاسخ به استفتائات و مانند آن است.

کتاب احکام آموزشی ویژه بانوان سطح یک توسط محمدرضا مشفقی‌پور در تیراژ یک‌هزار عدد به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منتشر شده است./س

برچسب ها: قم ، انتشار ، کتاب ، احکام ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.