نقشینه گفت: از اواخر امشب یک سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب به کشور نزدیک می شود و موجب بارش برف و باران در استان های واقع در این مناطق می شود و از بعدازظهر فردا شدت بارش ها در جنوب و جنوب غرب و سواحل خلیج فارس تشدید می شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: از اواخر امشب "شنبه 14 دی ماه 92" یک سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب به کشور نزدیک می شود و موجب بارش برف و باران در استان های واقع در این مناطق می شود.

 وی افزود: از بعدازظهر فردا شدت بارش ها در جنوب و جنوب غرب و سواحل خلیج فارس تشدید می شود و گستره بارش ها به جنوب کشور و به دامنه های مرکز و جنوبی زاگرس، نواحی مرکزی تا دامنه های جنوبی البرز و برخی مناطق سواحل شمالی و شمال شرق کشور خواهد رسید.



نقشینه اظهار داشت: در همین مدت شدت بارش ها در سواحل خلیج فارس و دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس خواهد بود از این رو آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و در مناطق سردسیر اختلال در تردد جاده ها بعلت بارش برف پیش بینی می شود.

وی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز قسمتي ابري، در پاره ای نقاط غبار صبحگاهي، در اواخروقت نيمه ابري و فردا، نيمه ابري، در پاره ای نقاط غبارصبحگاهي، اوایل شب ابري و روز دوشنبه، ابري، در بعضی ساعات بارش برف، در اواخر وقت نيمه ابري پیش بینی می شود و همچنین طی روز دوشنبه و سه شنبه بارش برف و باران در برخی مناطق تهران رخ خواهد داد.

نقشینه تصریح کرد: بیشترین میزان بارش ها طی 24 ساعت گذشته در انزلی به میزان 30 میلیمتر، رودسر به میزان 19 میلیمتر و رامسر به میزان 16 میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار