علی میرزایی، طراح گرافیست کشورمان معتقد است که مجموعه‌داران و خريداران آثار هنري خريد از بعضي حراج‌ها را با توجه به نام آن به خريد از نمايشگاه‌ها ترجيح مي‌دهند.

علي ميرزايي،‌ طراح گرافيست در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره خريد و فروش آثار هنري گفت: درهر سال شاهد برگزاري نمايشگاه‌هاي متعددي در قالب نمايشگاه‌هاي سالانه، انفرادي،‌ گروهي و ... هستيم و در هر يك از اين رويدادها نيز آثار بسياري به نمايش گذاشته مي‌شود. 

وي افزود: در هر رويدادي كه برگزار مي‌شود آثار چنداني به فروش نمي‌رسد درحقيقت اثري خريداري نمي‌شود.

اين طراح گرافيك درخصوص به فروش نرسيدن آثار هنري بيان كرد: دليل اصلي فروخته نشدن اثر هنري در هر رشته‌اي اين است كه خريداران آثار هنري كه عمدتا مجموعه‌داران هستند خواهان خريداري اثري در اوضاع كنوني نيستند. 

ميرزايي ادامه داد: برخي خريداران آثار هنري در شرايط كنوني ترجيح مي‌دهند تنها از حراجهايي كه برگزار مي‌شود آثاري را بخرند زيرا براين عقيده‌اند كه آثاري كه در حراجها خريداري مي‌كنند يك شناسنامه براي فروش بعدي آنها محسوب مي‌شود. 

وي اظهار داشت: درحقيقت اگر مجموعه‌داران از يك طرح داخلي اثر خريداري مي‌كند براي فروش آن مي‌تواند اعلام كند كه اثر يك هنرمند معروف از يك حراج بزرگ را خريداري كرده درحاليكه ارزش يك اثر هنري به نوع و تكنيك وابسته است نه اينكه كي و در كدام رويداد خريداري شده است. 

اين هنرمند طراح خاطرنشان كرد: همين نظرات غلط و تحليلهاي نادرست هنري باعث ركود اوضاع فروش آثار هنري در كشورمان شده است.
 
انتهاي پيام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار