طرح تمركززدايي رويدادهاي هنري منجر به ايجاد فاصله و دوري هنرمندان از برنامه‌هاي هنري مي‌شود

علي صابري،‌ هنرمند مجسمه‌ساز در گفتگو باخبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره اهميت تمركززدايي نمايشگاه‌هاي هنري گفت: طرح تمركززدايي برنامه‌اي بود كه در طي پنج سال گذشته ارائه شد و به مرحله اجرا هم رسيد. 

وي افزود: در سال‌هاي اوليه اين طرح به شدت اجرا شد و از جمله اين برنامه‌هاي هنري برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان در استان گلستان بود كه هرسال هم تا كنون در همان استان برگزار مي‌شود. 

اين هنرمند اظهارداشت: نكته بسيار مهمي كه تمركززدايي برنامه‌هاي هنري به ويژه نمايشگاه‌ها وجودداشت آشنايي مخاطبان استاني با هنرهاي تجسمي بوده است. 

صابري بيان كرد: طرح تمركززدايي در كنار مريت‌هايي درباره‌ي نمايشگاه‌ها و برخي رويدادهاي هنري معايبي هم دربرداشت كه از جمله آن دوري و ايجاد فاصله بين هنرمندان پايتخت در رويدادهايي  چون دوسالانه‌ها بود. 

وي ادامه داد:‌بخش اعظم هنرمنداني كه در تهران فعاليت مي‌كنند بيشتر تمركزشان در شركت و نيز ديدن نمايشگاه‌هايي است كه در تهران برگزار مي‌شود بنابراين فرصت براي حضور در رويدادهاي استاني را ندارند. 

صابري تصريح كرد: با برگزاري رويدادهاي هنري در استانها با عنوان تمركززدايي باعث ريزش مخاطب تهراني از اين رويدادها شده‌ايم. 

اين هنرمند مجسمه‌ساز افزود:‌ به سادگي مي‌توان دريافت كه تمركززدايي منفعت بيشتري براي هنرمندان استاني دارد هرچند كه بازتاب اين رويدادهاي تمركززدايي شده بسيار انداك است زيرا در مجموعه استاني برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/ اس

برچسب ها: علی صابری ، مجسمه ، هنر ، تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار