به طور کلی گرسنگی یا کم کردن بیش از حد غذا‌ها و وعده‌های غذایی موجب کاهش لذت خوردن و در ‌‌نهایت منجر به نارضایتی و احساس ناخوشایندی فرد در ادامه رژیم غذایی می‌شود.

 موسوی، کار‌شناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بعضی از رژیم‌ها مبتنی بر مصرف یک بار غذا در روز است که با حذف وعده‌های مثل صبحانه یا شام و یا حذف میان وعده‌ها اتفاق می‌افتد. این گونه رژیم‌ها کاهش وزن موثر و سالمی را موجب نمی‌شوند، زیرا گرسنگی کشیدن به مدت طولانی دستگاه گوارش را ضعیف می‌کند. 

وی ادامه داد: با ضعیف شدن دستگاه گوارش هورمون‌های خاص برای مقابله با گرسنگی واکنش نشان داده به طوری‌که کم کردن مصرف انرژی مانع سوختن چربی می‌شود و در نتیجه با وجود گرسنگی، کشیدن، کاهش وزن موثری اتفاق نمی‌افتد.

موسوی افزود: از طرفی مصرف بیش از حد نیمی از کالری روزانه در یک وعده مثل ناهار و تامین نیاز به انرژی فقط در یک یا دو وعده خود منجر به تولید بیشتر کلسترول در خون می‌شود و یا حذف وعده‌ای مثل صبحانه عملا باعث از دست رفتن زمان طلایی صبح تا ظهر در فعالیت‌ها و واکنش‌های بدن می‌شود. 

وی تصریح کرد: در نتیجه این فرآیند بدن دچار کمبود انرژی شده که به خصوص در عدم یادگیری و قدرت بهره دهی موثر است، در این حالت عکس العمل‌های مغز کاهش می‌یابد و فرد توان انجام کارهای مشکل را نخواهد داشت. 

موسوی در پایان اظهار داشت: مشکل بوجود آمده بدن را به سمت مصرف بیشتر غذا در وعده بعدی سوق می‌دهد و در ‌‌نهایت تاثیری بر کاهش وزن نخواهد داشت و حذف شام نیز که در بسیاری از رژیم‌های لاغری دیده می‌شود، شیوهٔ مناسبی نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار