ویتامینD ویتامین محلول در چربی است که ماده اصلی برای تولید آن در بدن کلسترول است.

دکتر آراسب دباغ‌مقدم متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کلسترول از جمله منابعی است که برای بدن لازم و ضروری است و در ساختن غشای سلول‌ها کاربرد دارد، به خصوص در سیستم مغز و اعصاب و همچنین پیش‌ساز اسیدهای صفراوی نقش دارد. 

وی ادامه داد: بدن ما منابع کلسترول را می‌سازد همچنین منابع کلسترول از طریق غذاخوردن وارد بدن می‌شود و بخشی را هم خود بدن توسط کبد و روده‌ها می‌سازد. 

دباغ‌مقدم تشریح کرد: حد مجاز نیاز بدن به کلسترول ۲۰۰mg/dh میلی‌گرم پردسی لیتر خون است مصرف و دریافت بیش از این مقدار برای بدن آسیب رسان است و مضراتی را به دنبال دارد. 

وی تشریح کرد: از منابع غذایی حاوی کلسترول می‌توان به روغنهای حیوانی، گوشت قرمز، دنبه، کره، خامه، سرشیر غذاهای دریایی به خصوص میگو است. 

وی تصریح کرد: بعضی از افراد کلسترول در بدنشان بیشتر تولید می‌شود که از آن جمله افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند کبد و روده کلسترول بیشتری تولید می‌کند، کسانی که روغن جامد در رژیم غذایشان زیاد وجود دارد و افرادی که روغن ترانس مصرف می‌کند. 

وی توصیه کرد: افرادی که میزان کلسترول بدن در آن‌ها زیاد است در آینده احتمال رسوب کلسترول در دیواره‌ رگهای قلبی وجود دارد و ابتلا به بیماریهای قلبی و تصلب شرایین را افزایش می‌دهد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: ویتامین ، کلسترول ، تغذیه ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.